Autentificarea prin SMS, acces mai sigur și mai avantajos la plățile online de pe site-ul Primăriei Oradea

Din dorința de comunicare cât mai transparentă și transmitere a datelor către contribuabili într-un timp cât mai scurt utilizând mijloace moderne și la îndemâna acestora, Direcția Economică din cadrul Primăriei Oradea a implementat pe site-ul său (www.oradea.ro) un modul de autentificare în zona privată a plăților online, prin generare de SMS. Pe lângă metodele de autentificare deja existente în zona privată (unde pot fi vizualizate detalii ale plăților, bunurile impozabile etc.) a fost creată o autentificare în doi pași prin utilizarea unui cod transmis prin SMS pe numărul de telefon înregistrat în baza de date a Primăriei Oradea, procedeu similar celui utilizat de către bănci în cazul plăților online. De menționat că facilitatea este disponibilă doar pentru cetățenii care au comunicat primăriei numărul de telefon.

Pentru a se autentifica prin SMS, cetățeanul care a comunicat deja primăriei numărul de telefon trebuie să intre pe site-ul Primăriei Oradea (fie de pe un smartphone, fie de pe un laptop/calculator sau tabletă) la secțiunea ”PLĂȚI ONLINE” (din bara albastră de sus), să își introducă CNP-ul în chenarul “Cod numeric personal”, apoi să facă click pe “Solicită SMS”. Imediat după aceasta va primi printr-un mesaj pe telefon o parolă din 6 cifre, care trebuie introdusă, în maximum 30 de minute, în câmpul ”Parolă”, pentru autentificarea în zona privată.

Toată operațiunea este gratuită și nu presupune niciun cost din partea utilizatorului. În cazul în care cetățeanul nu a comunicat numărul de telefon primăriei, va apărea următorul mesaj: ”Acestei persoane nu îi este asociat niciun număr de telefon” și nu va mai putea continua operațiunea. Parola nu trebuie memorată pentru alte consultări viitoare, deoarece la fiecare nouă consultare se generează o altă parolă formată dintr-o combinație de 6 cifre aleatorii.

Pe lângă accesul ușor și sigur în zona privată a plăților online, unde pot fi vizualizate detalii ale plăților și ale bunurilor impozabile, comunicarea numărului de telefon pentru înscrierea în baza de date a primăriei în vederea autentificării prin SMS aduce și alte avantaje:
• primirea de notificări prin SMS cu privire la operațiuni înregistrate pe contul personal: stabilirea debitelor la începutul anului, încasări debite noi, emiterea facturilor, înregistrarea unor amenzi, notificarea scadențelor de plată, instituirea de popriri/sechestre etc.
• primirea de notificări privind necesitatea completării sau posibilitatea ridicării avizelor/adeverințelor/certificatelor la data la care au fost finalizate, înainte de data estimată inițial.
Cum se poate comunica numărul de telefon?
Modalitățile prin care cetățenii pot comunica numărul de telefon pentru a avea acces la zona privată a plăților online și pentru a beneficia de serviciul de notificări prin SMS sunt:
– direct la ghișeele din Sala Ghișeelor din cadrul Primăriei Oradea, prin completarea unui formular;
– prin înregistrare online. În această situație e necesar ca cetățeanul să descarce și să listeze formularul atașat, iar după completarea si semnarea lui, acesta trebuie fotografiat/scanat și trimis împreună cu o copie a cărții de identitate la adresa de email primarie@oradea.ro.

Pentru validarea înrolării online, Primăria va verifica printr-un apel telefonic identitatea titularului numărului de telefon. Până în acest moment, Primăria Oradea are 10.800 de telefoane valide înregistrate.

Distribuie informația
Alte știri