CNDNR nu investeste in siguranta rutiera a celei mai periculoase sosele din tara. E cea care tranziteaza si Bihorul

DN 1 este coloana vertebrala a infrastructurii rutiere a Romaniei care leaga sudul de vestul tarii si de restul Europei. Cea mai lungă sosea din Romania strabate 7 judete, din Bucureşti pana la granita cu Ungaria: Ilfov, Prahova, Braşov, Sibiu, Cluj, Alba si Bihor.

Este in acelasi timp cea mai periculoasa sosea din tara noastra. Din cele 85 de puncte negre de pe DN1, 7 sunt in Bihor. An de an, zeci de soferi si localnici isi pierd viata de-a lungul acestui drum al mortii. Si asta cu toate ca din 2006, compania de drumuri tine in sertare proiecte cu fonduri europene – 85 de milioane de lei – dedicate sigurantei rutiere pe DN1, spun cei de la stirileprotv.ro.

Pe DN, in zeci de curbe periculoase lipsesc marcajele iar soferii nu mai vad pe ce sens merg. Conform documentatiei tinuta in sertare, pana acum ar fi trebuit sa existe intersectii, ronduri giratorii, parapeti, insule de calmare a traficului, trotuare, marcaje si o semnalizare corespunzatoare.
Pe 5 din cele 7 loturi nu s-a tras insa nici macar o dunga de vopsea in ultimii 10 ani. Se lucreaza doar in judetele Cluj si Bihor, unde de peste 1 an drumul national este tinut in regim de santier, iar viteza in multe localitati este limitata la 30 de kilometri pe ora.

Insulele de calmare a traficului sunt o solutie buna, aplicata peste tot in lume. Asta daca sunt gandite cu cap, ceea ce nu s-a intamplat pana acum pe DN 1.

Distribuie informația
Alte știri