Ministerul Transporturilor vrea să reaprobe indicatorii Autostrăzii Braşov – Oradea

Ministerul Transporturilor vrea să reaprobe indicatorii tehnico-economici ai Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, care va avea cu un km în plus, 416 km, în loc de 415 km cât se stabilise iniţial, şi din care mai sunt de executat 341 km.

„Faţă de Studiul de fezabilitate iniţial, unele soluţii tehnice au fost adaptate prevederilor normelor, normativelor, standardelor în vigoare (cu revizuiri ulterioare), adaptate la rezultatele/ concluziile studiilor de teren aprofundate, cerinţelor acordului de mediu, etc. Principalele revizuiri tehnice, constau în: lungimea autostrăzii s-a stabilit la 416 km, rezultaţi din măsurătorile topografice de detaliu, faţă de 415 km estimaţi la SF; sistemul rutier a fost dimensionat şi verificat în baza traficului recenzat în anul 2010 cu perspectiva de evoluţie pentru 30 ani pentru 180,45 km la Subsecţiunile 1C2 Târgu Mureş – Ungheni şi drum de legătură 4,5 km, 1C3 Ungheni – Ogra, 3A1 Gilău – Nădăşelu, 3A2 Nădăşelu – Mihăieşti, 3B1 Topa Mică – Zimbor, 3B2 Zimbor – Poarta Sălajului, 3B3 Poarta Sălajului – Zalău, 3B4 Zalău – Nuşfalău, 3B5 Nuşfalău – Suplacu de Barcău, 3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiş, 3C2 Chiribiş – Biharia şi 3C3 Biharia – Borş, cu îmbunătăţiri ale straturilor de formă, faţă de structura dimensionată la SF-ul iniţial”, arată documentul.

Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 29,53 miliarde lei, arată un proiect de Hotărâre de Guvern publicat pe site-ul Ministerul Transporturilor.