Ministerul Transporturilor pregătește o flotă de drone cu care să monitorizeze lucrarile. Cu ajutorul lor, Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii ar putea să vadă cât de repede se lucrează, mai ales că riscăm să pierdem banii europeni din Planul de Redresare dacă nu reușim să terminăm șoselele la timp.
Mai mulți ingineri în cadrul CNAIR sunt de aproape un an și piloți de drone. Au la dispoziție 11 aparate de zbor cu care merg pe șantiere. Se opresc la doi kilometri de lucrare, apoi ridică aparatele în aer.
Cu ajutorul dronelor, inginerii au putut depista alunecări de teren pe autostrada Sebeș-Turda după ce au scanat zona șantierului. Au descoperit și lucrări, care nu erau terminate în realitate, ci doar pe hârtie. În plus, unii constructori raportează un număr mai mare de muncitori și utilaje care nu sunt de fapt pe șantier. Operatorii de drone au obținut și certificatul special pentru această activitate.
Ministerul pregătește achiziția unor drone noi în 2022 și va avea nevoie de mai mulți piloți.
România încheie 2021 cu doar 33 de kilometri noi de autostradă. Nici anul viitor nu se anunță mai bun.
