Lucrările desfășurate de Consiliul Județean Cluj în cadrul proiectului de reabilitare și modernizare a Drumului Apusenilor au continuat miercuri, 13 iulie a.c., cu operațiunea de montare a grinzilor prefabricate din beton la podul amplasat pe cursul râului Crișul Repede.
În număr de , grinzile au o lungime de 36,5 metri, o înălțime de 1,6 metri și o greutate, fiecare, de 55,7 tone. Ele eu fost amplasate pe suportul betonat al picioarelor podului cu ajutorul unor macarale speciale, de mare tonaj, în cadrul unei operațiuni extrem de spectaculoase.
𝘼𝙡𝙞𝙣 𝙏𝙞𝙨𝙚, 𝙥𝙧𝙚𝙨𝙚𝙙𝙞𝙣𝙩𝙚𝙡𝙚 𝘾𝙤𝙣𝙨𝙞𝙡𝙞𝙪𝙡𝙪𝙞 𝙅𝙪𝙙𝙚𝙩𝙚𝙖𝙣 𝘾𝙡𝙪𝙟: „𝘊𝘶 𝘰 𝘮𝘰𝘣𝘪𝘭𝘪𝘻𝘢𝘳𝘦 𝘦𝘹𝘦𝘮𝘱𝘭𝘢𝘳𝘢, 𝘢𝘯𝘵𝘳𝘦𝘱𝘳𝘦𝘯𝘰𝘳𝘶𝘭 𝘭𝘶𝘤𝘳𝘢𝘳𝘪𝘪 𝘢 𝘳𝘦𝘶𝘴𝘪𝘵 𝘴𝘢 𝘱𝘰𝘻𝘪𝘵𝘪𝘰𝘯𝘦𝘻𝘦 𝘨𝘳𝘪𝘯𝘻𝘪𝘭𝘦 𝘥𝘪𝘯 𝘣𝘦𝘵𝘰𝘯 𝘢𝘭𝘦 𝘱𝘰𝘥𝘶𝘭𝘶𝘪 𝘪𝘯 𝘥𝘰𝘢𝘳 𝘤𝘢𝘵𝘦𝘷𝘢 𝘰𝘳𝘦. 𝘐𝘯 𝘱𝘦𝘳𝘪𝘰𝘢𝘥𝘢 𝘶𝘳𝘮𝘢𝘵𝘰𝘢𝘳𝘦, 𝘢𝘤𝘦𝘴𝘵𝘢 𝘷𝘢 𝘳𝘦𝘢𝘭𝘪𝘻𝘢 𝘱𝘭𝘢𝘤𝘢 𝘥𝘦 𝘴𝘶𝘱𝘳𝘢-𝘣𝘦𝘵𝘰𝘯𝘢𝘳𝘦, 𝘩𝘪𝘥𝘳𝘰𝘪𝘻𝘰𝘭𝘢𝘵𝘪𝘢 𝘴𝘪 𝘵𝘳𝘰𝘵𝘶𝘢𝘳𝘦𝘭𝘦, 𝘵𝘰𝘵𝘶𝘭 𝘤𝘶𝘭𝘮𝘪𝘯𝘢𝘯𝘥 𝘤𝘶 𝘢𝘮𝘱𝘭𝘢𝘴𝘢𝘳𝘦𝘢 𝘴𝘵𝘳𝘶𝘤𝘵𝘶𝘳𝘪𝘪 𝘳𝘶𝘵𝘪𝘦𝘳𝘦. 𝘊𝘰𝘯𝘴𝘵𝘳𝘶𝘤𝘵𝘰𝘳𝘶𝘭 𝘢 𝘥𝘢𝘵 𝘢𝘴𝘪𝘨𝘶𝘳𝘢𝘳𝘪 𝘤𝘢 𝘵𝘰𝘢𝘵𝘦 𝘢𝘤𝘦𝘴𝘵𝘦 𝘭𝘶𝘤𝘳𝘢𝘳𝘪 𝘴𝘦 𝘷𝘰𝘳 𝘧𝘪𝘯𝘢𝘭𝘪𝘻𝘢 𝘱𝘢𝘯𝘢 𝘭𝘢 𝘴𝘧𝘢𝘳𝘴𝘪𝘵𝘶𝘭 𝘭𝘶𝘯𝘪𝘪 𝘴𝘦𝘱𝘵𝘦𝘮𝘣𝘳𝘪𝘦, 𝘢𝘴𝘵𝘧𝘦𝘭 𝘪𝘯𝘤𝘢𝘵, 𝘪𝘯 𝘤𝘦𝘭 𝘮𝘢𝘪 𝘴𝘤𝘶𝘳𝘵 𝘵𝘪𝘮𝘱, 𝘤𝘦𝘵𝘢𝘵𝘦𝘯𝘪𝘪 𝘥𝘪𝘯 𝘝𝘢𝘭𝘦𝘢 𝘋𝘳𝘢𝘨𝘢𝘯𝘶𝘭𝘶𝘪, 𝘥𝘢𝘳 𝘴𝘪 𝘵𝘶𝘳𝘪𝘴𝘵𝘪𝘪, 𝘴𝘢 𝘱𝘰𝘢𝘵𝘢 𝘶𝘵𝘪𝘭𝘪𝘻𝘢 𝘱𝘰𝘥𝘶𝘭 𝘪𝘯 𝘤𝘰𝘯𝘥𝘪𝘵𝘪𝘪 𝘰𝘱𝘵𝘪𝘮𝘦”.
Cu o vechime de peste 70 de ani și aflat într-o avansată stare de uzură, vechiul pod a fost afectat de fenomenele hidrometeorologice extreme din vara anului 2020. În acest context, s-a decis construirea unui pod nou.
Amintim faptul că lucrările de reabilitare și modernizare derulate de Consiliul Județean Cluj în cadrul proiectului „Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională – Traseu Regional Transilvania Nord, Drumul Apuseni, prin modernizarea DJ 108K (limita jud. Bihor – Baraj Drăgan) de la km. 26+455 la km. 29+495 și DJ 764B (Baraj Drăgan – intersecție DN1) de la km. 0+000 la km. 22+164,500”, în lungime de peste 25 de km, au intrat în etapa finală, stadiul fizic al acestora depășind 90%.