Campania electorala din Bihor. Cum se promoveaza candidatii. Un anunt comemorativ dar cu tenta electorala, aparut in Crisana, anunta disparitia „sperantei”

Acest articol este inspirat dintr-un anunt, publicat in rubrica „Decese” a cotidianului „Crisana”, ce poate fi interpretat si ca o inedita metoda de promovare electorala, pe bani putini. Mesajul, semnat de catre U, S si R (a se citi USR), prieteni cu Roman. I (romanii) anunta disparitia „sperantei”.

in-memoriam „Speranta, nu a pierit insa , cu adevarat” se mai scrie in „mesajul comemorativ”. Ea ar putea fi reinviata, „la aducerea urnei”, printr-o prezenta cat mai numeroasa.

Restrictiile impuse de noua lege electorala, determina partidele sa gaseasca modalitati inedite de promovare a mesajelor electorale. In lipsa afisajului stradal ori a emisiunilor locale de dezbateri la radio si TV, campaniile pe Facebook au devenit instrumentele preferate de candidati pentru convingerea electoratului.  Chiar daca reteaua de socializare e considerata deosebit de eficienta de specialistii in marketing politic, ea are si dezavantaje: in primul rand, nu ajunge la populatia in varsta, mai putin obisnuita cu internetul . In plus, multi dintre prietenii virtuali, sunt de multe ori, de fapt, doar conturi false. Afisele raman in aceste conditii, in continuare, o alternativa de promovare. In Bihor, PNL ar fi tiparit 6.000 de bucati pentru fiecare candidat si 60.000 pliante, PSD-2000, UDMR-29.500 , ALDE 3.000/ candidat si 100.000 cu Daniel Constantin, iar USR a anuntat 2.000 afise si 20.000 pliante.

Ce mesaje transmit partidele

Liberalii, victoriosi in alegerile locale isi concetreaza mesajele in jurul primarului Ilie Bolojan si al macheta-fb-silviu-1realizarilor acestuia si mult mai putin asupra activitatii  parlamentarilor care candideaza din nou, capitol pe care social democratii il promoveaza mai intens in lipsa unui vector judetean de imagine comparabil cu primarul municipiului Oradea.
ALDE apeleaza la Biserica si la controversele din jurul modificarii Constitutiei pe subiectul familiei traditionale, UDMR are un discurs specific, de fidelizare a maghiarilor, momiti cu finalizarea Autostrazii Transilvania, iar USR se axeaza pe diferenta dintre candidatii noi si politicienii invechiti de la celelalte formatiuni, elocvente fiind si fotografiile candidatilor (foto Silviu Dehelean, candidat USR).

start-in-campania-electorala

foto: http://weradio.ro/

Distribuie informația
Alte știri