Direcţia de Asistenţă Socială Oradea a fost ieri, 26.09.2022, gazda consfătuirilor pedagogice ale cadrelor didactice care își desfășoară activitatea în creșele din județul Bihor. La întâlnire au participat d-na Georgeta Bara, inspector de specialitate în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Bihor, d-na Lucia Negrău, director al Grădiniței nr. 30, d-na Maria Agape, director Creșa Oradea, d-na Monica Ștefănică director al GPP nr. 1 Beiuș și un număr de 47 de specialiști din creșele de pe raza județului Bihor.
Temele dezbătute au fost legislația în vigoare care reglementează organizarea și funcționarea creșelor, atât a celor arondate unităților de învățământ cu nivel preșcolar, cât și a celor nearondate, rămase în subordinea autorităților locale și curriculum-ul pentru educație timpurie care trebuie aplicat unitar în activitatea instructiv-educativă din creșe.Sub deviza „Joc, respect și bucurie” d-na Georgeta Bara a prezentat noul concept de educație timpurie care se desfășoară de la naștere până la 6 ani, concept care are în vedere dezvoltarea holistică a copilului, dar și sprijinirea familiilor.
D-na inspector a punctat faptul că legislația în vigoare reconsideră creșele ca unități ale învățământului preuniversitar cu Metodologie de organizare și funcționare, Curriculum național, Proiectare curriculară pe structura anului școlar, Regulament-cadru de organizare și funcționare și Elaborare de programe/proiecte/activități. Au fost dezbătute pe rând toate aceste aspecte cu exemplificarea documentelor care vor constitui portofoliul cadrelor didactice care, în perspectivă, vor avea posibilitatea să-și susțină gradele didactice în unitățile de educație antepreșcolară.D-na Lucia Negrău, în calitate de coordonator al activității metodologice al unității de învățământ Creșa Oradea, desemnat de către ISJ Bihor, a prezentat Procedura Operațională privind organizarea, funcționarea și coordonarea unităților de educație timpurie antepreșcolară și Planul de activități pentru realizarea coordonării metodologice.
Întâlnirea a continuat cu precizări privind completarea condicii de activități și a modelelor de bune practici din activitatea desfășurată de către educatoarele din cele 15 structuri ale Creșei Oradea, susținute de către d-na Maria Agape, director Creșa Oradea. Dinamica societății actuale impune modificări rapide și în sistemul de învățământ astfel încât, actul instructiv – educativ să fie adaptat precocității „copilului contemporan”.