Primăria Oradea te invită să depui un proiect sau mai multe în cadrul programului de bugetare participativă

Vrei să schimbi înfățișarea cartierului tău sau să îmbunătățești condițiile în parcul din curtea blocului ori îți dorești dotări moderne în zona în care locuiești? Primăria Oradea te invită să depui un proiect sau mai multe în cadrul programului de bugetare participativă pentru a obține finanțare de la bugetul local. Noua sesiune 2023- 2024 s-a deschis deja de trei săptămâni, mai exact pe 17 iulie, iar până pe 3 septembrie poți propune proiecte pe platforma activ.oradea.ro.

Reamintim că bugetul total este de 1.500.000 lei, iar fiecare proiect poate să obțină o finanțare de la bugetul local de maximum 100.000 de lei, inclusiv TVA. Selecția proiectelor se va face în funcție de numărul de voturi obținute prin platforma online și la întâlnirile publice, până la epuizarea sumei.

Pot participa la această campanie persoanele fizice care au domiciliul, reședința, lucrează sau învață în Municipiul Oradea și care au împlinit vârsta de cel puțin 16 ani.

Depunerea proiectelor se poate realiza strict prin platforma online dedicată bugetării participative (activ.oradea.ro), de către persoane înregistrate cu cont de utilizator, un cetățean putând depune oricâte proiecte dorește, în oricare dintre domeniile precizate.

Pentru a fi validate în cadrul procesului de bugetare participativă, proiectele trebuie să fie de competența Primăriei Municipiului Oradea, să nu contravină reglementărilor regulamentului aprobat sau altor prevederi legale în vigoare și să îndeplinească următoarele criterii de eligibilitate:

1. să fie de interes local și să nu realizeze activități cu scop comercial, publicitar, de natură politică sau etnică;

2. să fie sau să poată fi asimilate unei investiții aflate în competența Primăriei Municipiului Oradea și care vizează un spațiu public, deschis, aflat în proprietatea Municipiului Oradea, la care există acces neîngrădit al cetățenilor (nu sunt eligibile proiecte care propun dotări/amenajări în incinta clădirilor administrate de instituții publice);

3. să se refere doar la lucrări publice constând în dotări, modernizări, reparații ale bunurilor proprietate publică a municipiului;

4. să nu fie contrare sau incompatibile cu planuri sau proiecte ale municipalității aflate în derulare;

5. să fie delimitate zonal;

6. să se încadreze în bugetul maxim alocat unui proiect;

7. să se încadreze în domeniile prevăzute în Regulament;

După înregistarea pe platforma dedicată programului și depunerea proiectului/proiectelor, va avea loc analiza tehnică și legală a proiectelor de către o comisie constituită la nivelul Primăriei Municipiului Oradea.

Menționăm că votarea se va facea în 2 etape: online (prin intermediul acestei platforme) și la întâlnirile organizate în cartiere și companii din Oradea.
O persoană poate vota atât online, cât și la întâlnirile organizate, de fiecare dată un singur proiect din cadrul listei cuprinzând toate proiectele înscrise.

Selecția finală a proiectelor se va realiza după dezbaterea în cadrul întâlnirilor publice cu cetățenii din cartierele orașului și va fi realizată prin cumularea voturilor online și a voturilor exprimate în cadrul acestor întâlniri. Proiectele vor fi ierarhizate în funcție de numărul de voturi.

Distribuie informația
Alte știri