S-au stabilit perioada de înscrieri și ghidul oficial cu toate condițiile și regulile de finanțare a microîntreprinderilor și firmelor mici și mijlocii ale Regiunii Nord-Vest care care cuprinde județele: Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj.
În noul apel Digitalizarea IMM-urilor din Regiunea de Dezvoltare Nord-Vest, microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii (IMM) eligibile vor putea depune proiectele în sistemul electronic MySMIS2021 în perioada 2 octombrie – 1 aprilie 2024.
Bugetul apelului de proiecte este de 16.764.705,90 euro (din care 14.250.000 euro din fonduri europene și 2.514.705,90 euro de la bugetul de stat).
Din acești bani, firmele beneficiare vor putea obține ajutoare de minimis de câte 10.000-100.000 de euro pe proiect, pentru a investi în digitalizarea activității. Beneficiarul trebuie să asigure și el cofinanțare din surse proprii de cel puțin 10% din valoarea cheltuielilor eligibile, plus toate cheltuielile neeligibile.
ACTIVITĂȚILE ELIGIBILE aferente acestui apel de proiecte constau în:
• Achiziția de echipamente hardware TIC (tehnologia informației și comunicațiilor) și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv cheltuieli de instalare, configurare, punere în funcțiune, justificate din punctul de vedere al implementării proiectului;
• Achiziția de echipamente pentru automatizări și robotică destinate fluxurilor tehnologice, integrate cu soluții digitale;
• Realizarea rețelei LAN necesare pentru implementarea proiectului;
• Achiziționarea aplicațiilor software/licențelor necesare implementării proiectului (inclusiv software dezvoltat și/sau adaptat conform cerințelor beneficiarului), configurarea și implementarea bazelor de date, migrarea și integrarea diverselor structuri de date existente, inclusiv soluțiile de automatizare software de tip RPA, respectiv Robotic Process Automation;
• Achiziționarea de sisteme de inteligență artificială, machine learning, realitate augmentată, virtual reality;
• Achiziționarea de Website a companiei;
• Instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC;
• Achiziție de servicii de trecere a arhivelor din analog/dosare/hârtie în digital indexabil;
• Achiziție de aplicații informatice specifice pentru persoanele cu dizabilități;
• Achiziție de soluții din domeniul tehnologiei informației pentru comerțul electronic;
• Achiziție de servicii pentru consolidarea securității cibernetice aplicabile pentru software/ găzduire/rețele; • Achiziție de servicii de consultanță/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice privind digitalizarea de care au nevoie IMM-urile