Oradea Transport Local și Primăria Oradea au început în aceste zile lucrările de refacere a asfaltului distrus din proximitatea căii de rulare a tramvaielor, prin aplicarea unui cordon elastic, rezistent la vibrații și șocuri.
Având în vedere faptul că, în Oradea, o parte a liniilor de tramvai are același traseu cu circulația auto, acestea împărțind aceeași platformă de rulare, pentru îmbunătățirea suprafeței carosabile este nevoie de o astfel de intervenție, cu scopul creșterii confortului participanților la trafic fără a crea un disconfort semnificativ. De asemenea, efectuarea acestor lucrări va spori siguranța rutieră, precum și capacitatea de circulație, prin mărirea fluenței traficului.
Îmbunătățind condițiile de trafic, se va diminua riscul accidentelor rutiere, totodată se va fluidiza și se va descongestiona traficul rutier din municipiu, se va diminua poluarea fonică și va crește confortul călătorilor cu tramvaiul.
În prima etapă, pe bulevardul Decebal au fost executate frezări ale asfaltului în zona liniilor de tramvai. Se va veni cu un strat nou de asfalt, iar firma specializată cu care are contract multianual OTL va aplica banda elastică care va prelua trepidațiile de la liniile de tramvai.
„Pentru acest an este luată în calcul finalizarea porțiunii dintre parcul Olosig până în zona bisericii Emanuel, mai puțin zona de intersecție cu strada Tudor Vladimirescu. Teoretic, în maxim doi ani, toate zonele din municipiul Oradea unde linia de tramvai se suprapune cu carosabilul vor beneficia de această metodă nouă, care va arăta mult mai bine, va crea un aspect mult mai bun asfaltului și nu vor mai apărea aceste gropi în jurul liniilor de tramvai” , a declarat primarul Florin Birta.
Din lungimea totală de 42,8 km a liniilor de tramvai din Oradea, se are în vedere refacerea a 6.339 metri de cale dublă. Refacerea părții carosabile din proximitatea liniei se va face fără a se interveni asupra profilului și a elementelor șinei sau asupra traseului liniei existente.
Refacerea suprafeței carosabile se va realiza de către o firmă specializată, procedura presupunând aplicarea între calea de rulare (șina de tramvai) și asfaltul propriu-zis a unui cordon elastic, din mastic, care rezistă la vibrații, șocuri termice și mecanice.
Valoarea totală a investiției este de 11.663.172,33 TVA inclus, iar durata de realizare a investiției este de 24 luni.
În anul 2023 investiția va fi de 3.361.340 lei+TVA.