Municipalitatea orădeană a fost prezentă recent la Nyíregyháza în cadrul unei întâlniri la care au participat circa 20 de reprezentanți ai presei și agențiilor de turism locale din localitatea maghiară. Întrunirea, organizată de Asociaţiei pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune (APTOR) în colaborare cu o firmă locală din domeniul turistic, s-a dorit a fi o bună ocazie de prezentare și promovare a obiectelor turistice din orașul de pe Crișul Repede. Ascultându-l pe Mihai Jurcă, coordonatorul APTOR, am realizat cât de mult și cât de frumos s-a dezvoltat, totuși, Oradea. De fapt, elementul de noutate perceput de oricine care se întoarce în Oradea – fie un simplu turist sau chiar noi, cetățenii acestei urbe, când ne întoarcem după o călătorie – este unul firesc. Trăind zi de zi aici, parcă nu mai suntem atât de atenți la ceea ce avem și cu care ne putem mândri.
Știați că TripAdvisor plasează Oradea pe locul 4 ca destinație românească? Acesta este unul din motivele pentru care APTOR și-a intensificat acțiunile de promovare a Oradiei și a stațiunii Băile Felix la tot felul de târguri în țară și în străinătate, iar acțiunea de la Nyíregyháza e doar o etapă din parteneriatul încheiat acum doi ani cu acest oraș aflat la 138 km, adică o călătorie de două ore și jumătate cu mașina.
Dacă Băile Felix sau Apuseni nu mai reprezintă de foarte mult timp o necunoscută pentru piața de turism din Ungaria, ei bine, noile curse ce vor fi operate de pe Aeroportul Oradea cu destinații precum Barcelona, Milano, Torino, Napoli, Constanța, Iași și București, parcă ar deveni tentant pentru cei care vor să călătorească rapid pe rutele respective.
Totuși, ce facem ca să ne depășim condiția de oraș de tranzit? Șeful APTOR a știut, prin prezentarea sa, să meargă direct la sufletul auditoriului maghiar, subliniind istoria Oradiei legată de
Sfântul Ladislau, de Cetate, de Palatul Baroc și de viața poetului național maghiar, Ady Endre. Multiculturalitatea și toleranța religioasă, concentrată în nu mai puțin de cinci monumente religioase situate în același loc, adică în zona delimitată de Piața Unirii, ar reprezenta – susține Jurcă – un punct important de atracție pentru cei care vor sa se apropie de divinitate în funcție de propriul cult religios.
În secolul al XV-lea, meridianul 0 a trecut prin Oradea! Acum nu mai putem susține acest lucru, însă pentru iubitorii de statistici și de istorie, chiar merită să scoatem în evidență acest aspect. La fel cum clădirile în stil secession, ca de exemplu Casa Darvas-La Roche, ar putea să devină destinații „must see”. Revenind în actualitatea orădeană, APTOR scoate în evidență Aquaparku-ul Nymphaea, Dealul Ciuperca, Turnul Primăriei etc., subliniind faptul că turistul găsește cu ușurință posibilități de cazare la prețuri accesibile și o bucătărie diversificată, începând de la mâncărurile tradiționale românești până la rețetele „ca la mama, acasă, în Ungaria”.
După expunerea lui Mihai Jurcă a fost rândul părții maghiare să se exprime prin reprezentanta unei agenții de turism, care promovează Oradea ca destinație. Acesta a recunoscut evoluția de necontestat a Oraiei, mărturisind că își pune speranța ca toate aceste investiții realizate în ultimii doi ani să devină puncte de interes pentru turiștii maghiari.
Mihai Jurcă, șeful APTOR, susține că evenimente de promovare ca cea de la Nyíregyháza vor avea loc în perioada imediat următoare și în orașele învecinate din România pentru ca tot mai mulți români să dorească să vină la Oradea.