Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan, a anunţat, miercuri seară, că drumul expres Arad – Oradea a fost avizat în Consiliului Tehnico-Economic (CTE) al Ministerului Transporturilor
Avizarea a fost posibilă ca urmare a obținerii tuturor avizelor necesare proiectului și al finalizării soluțiilor tehnice la cele peste 80 de pasaje și poduri de pe drumul expres, inclusiv de pe legăturile cu Aradul, Chișineu Criș, Salonta – Ungaria și Oradea – legătură cu autostrada Transilvania, a scris Ilie Bolojan, pe Facebook
Cel mai dificil aviz de obținut, ca și complexitate și durată de timp, a fost avizul de mediu. Procedura de emitere a fost laborioasă, deoarece aproape jumătate din suprafața terenurilor situate între Salonta și Chișineu Criș, la limita dintre Bihor și Arad, sunt declarate arii protejate (culoarea galben – verzuie din harta anexă). Au fost necesare modificări de traseu și proiectarea de noi pasaje în zona Chișineu Criș pentru respectarea condițiilor privind biodiversitatea.
În cursul lunii septembrie a fost finalizată procedura și pentru acest aviz, după perioada de consultare publică, iar la începutul acestei săptămâni s-a emis efectiv avizul. Tot în septembrie au fost obținute avizele de la Apele Române și CFR. În consecință, s-a avizat favorabil proiectul și în CTE al Companiei Naționale de Autostrăzi la sfârșitul lunii trecute.
Cu avizul de miercuri, proiectul a intrat în ultima etapă de avizare. Astfel, în a doua jumătate a lunii octombrie va intra în avizare în ședința Consiliului Interministerial ce avizează proiectele publice de valoare mare.
După emiterea acestui ultim aviz, în luna noiembrie se vor aproba indicatorii tehnico-economici ai proiectului prin hotărâre de Guvern. Trebuie emisă și hotărârea de expropriere a terenurilor afectate de proiectul drumului expres, după publicarea hotărârii ce aprobă indicatorii.
Proiectanții s-au angajat să finalizeze și proiectul tehnic până la finalul lunii noiembrie. După verificarea acestuia, în luna decembrie sau în ianuarie se va putea declanșa procedura de licitație pentru selectarea constructorilor pe cele 3 loturi în care este împărțit drumul expres:
Arad – Chișineu Criș;
Chișineu Criș – Salonta;
Salonta – Oradea.
Dacă procedurile de licitație nu se vor lungi, în primăvara anului viitor vor începe efectiv lucrările.
Mulțumesc celor implicați în derularea acestui proiect: proiectanților de la Consitrans și subcontractorii lor, partenerilor din Arad și Oradea, echipelor tehnice din autoritățile locale și CNAIR. Fără susținerea conducerii Ministerului Transporturilor, CNAIR și al avizatorilor nu ne-am fi putut apropia de finalizarea proiectului. În spatele fiecărui proiect sunt câțiva oameni, discreți, dar foarte implicați, fără de care proiectul nu ar deveni realitate. Și în cazul acestui proiect, oamenii dedicați au împins proiectarea și au trecut peste toate greutățile. Mulțumiri tuturor!