Stadiul lucrărilor pe șantierul noului terminal de pasageri din Oradea

Vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, Călin Gal, și directorul general al Aeroportului Oradea, Răzvan Horga, au susținut joi, 2 noiembrie, o conferință de presă pe șantierul lucrărilor de extindere și modernizare a terminalului de pasageri.

Începute la finalul lunii iunie, lucrările avansează într-un ritm susținut. Proiectul a ajuns la un stadiu de execuție, per ansamblu, de 50%.

Dacă ne referim pe obiective specifice, terminalul se găsește la un stadiu de 65 – 70%. Suntem în grafic cu execuția, ne așteptăm să închidem proiectul conform calendarului asumat. La începutul anului 2024 vom parcurge ultimele proceduri de avizare și intenționăm ca în cel mai scurt timp să facem mutarea fluxurilor de călători de pe terminalul vechi”, a precizat Răzvan Horga, directorul general al Aeroportului Oradea.

Se lucrează fără pauză, ziua și noaptea, inclusiv sâmbăta și duminica, pentru a putea închide proiectul în termen. Aceasta este o investiție importantă în valoare de aproximativ 35 de milioane de euro, din fonduri europene. Pe lângă terminalul de pasageri, avem și terminalul cargo, care prezintă interes pentru companii. Scopul acestor investiții este de a integra județul Bihor și Municipiul Oradea în dezvoltarea economică, noi având în lucru proiecte de infrastructură rutieră, aeroportuară și feroviară. Vrem să dezvoltăm un hub logistic important în această zonă. Toate proiectele aflate în derulare la Aeroportul Oradea sunt în valoare de aproximativ 70 de milioane de euro”, a declarat Călin Gal, vicepreședintele Consiliului Județean Bihor.

Prin extinderea terminalului, se va asigura un spațiu funcțional, sigur și modern. Suprafața desfășurată a terminalului de pasageri se mărește de la 2.925 mp la aproximativ 12.500 mp.

Prin extinderea terminalului, se creează spații ample care vor permite desfășurarea tuturor operațiunilor aeroportuare într-o singură clădire. Discutăm de procesarea tuturor fluxurilor de pasageri, atât plecări interne/externe, cât și sosiri interne/externe. Se prevede creșterea capacității terminalului la aproximativ 400 de pasageri pe oră pe fiecare flux. Dimensionarea este gândită și în perspectiva aderării României la Spațiul Schengen”, a adăugat Răzvan Horga.

Pe lângă fluxurile aeroportuare, se vor amenaja spații comerciale, inclusiv un loc de joacă pentru copii, birouri pentru personalul administrativ, handling, de securitate și pentru reprezentanții instituțiilor cu atribuții de control: poliția de frontieră, SRI și vamă.

O altă componentă importantă a proiectului constă în eficientizarea energetică a clădirii, prin aplicarea unor standarde moderne.  

Ca să ne încadrăm în timp, am renunțat la fundațiile clasice și le-am realizat într-o lună și o săptămână, față de cel puțin 2-3 luni. Închidem exterioarele, acum sunt realizate în proporție de 90%, cea mai mare suprafață fiind vitrată. Ca să alegem o soluție viabilă și foarte rapidă, am optat pentru încălzirea prin pardoseală. Sursa este regenerabilă, adică apă geotermală. Mai avem partea de panouri fotovoltaice cu putere de 1,3 MW, pe acoperiș. Acestea ne ajută ca noua clădire să aibă un consum aproape de zero”, a explicat Dan Augustin Mureșan, dirigintele de șantier.

Investiția mai prevede extinderea suprafețelor betonate din fața terminalului pentru a facilita accesul pasagerilor, a personalului și a utilajelor aeroportuare, extinderea drumului de acces și a parcării (capacitate de 320 de locuri), achiziția unui echipament de degivrare pentru perioadele cu temperaturi scăzute și alte lucrări conexe.

Distribuie informația
Alte știri