Guvernul a aprobat în ședința de joi, 16 noiembrie, hotărârea promovată de Ministerul Transporturilor cu privire la reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii „Drum expres Arad – Oradea”, judeţele Arad şi Bihor”.
”Necesitatea aprobării actului normativ a intervenit ca urmare a documentaţiei elaborate de către asocierea U.A.T. Arad, U.A.T. Oradea, Consiliul Judeţean Arad şi Consiliul Judeţean Bihor. Acest document stabileşte necesitatea revizuirii/actualizării/completării Studiului de fezabilitate iniţial, în baza căruia au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici prin Hotărârea Guvernului nr. 696/2008 în scopul adaptării proiectului la normele, normativele şi legislaţia în vigoare, la situaţia identificată în prezent pe teren, la necesitatea traficului actual şi de perspectivă şi pentru conectare prin punctul de frontieră cu infrastructura rutieră din Ungaria, în zona municipiului Salonta”, afirmă reprezentanţii ministerului.
Drumul expres Arad – Oradea va avea o lungime 120,1 km, cu patru benzi de circulație, la care se adaugă legăturile cu principalele orașe de pe traseu. În județul Bihor, proiectul prevede trei noduri importante: nodul rutier din Oradea, drumul de legătură cu orașul Salonta (județul Bihor), de 5 km, și drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km.
Lungimea totală a noului drum, inclusiv cu legătura din Arad de aproximativ 3 kilometri, va fi de 138 de kilometri. Traseul va cuprinde 86 de poduri și pasaje, pentru a se respecta regulile de biodiversitate din zona Salonta – Chișineu Criș.
Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad. Valoarea totală estimată a proiectului, conform studiului de fezabilitate, este de 11,7 miliarde de lei, inclusiv TVA, iar durata de execuție propusă este de 24 de luni.