Au început lucrările de forare a celor 36 de piloți care vor susține cele două culee a viitorului pasaj realizat peste sensul giratoriu amplasat pe DN 1, mai exact pe Calea Borșului. Premergător acestora s-a făcut organizarea de șantier și a fost pregătit amplasamentul, iar în paralel se lucrează la devierea rețelelor de electricitate. Asocierea formată din Freyrom SA, în calitate de lider și firmele Procons Group SRL și Construcții Erbașu SA – asociați, este cea care realizează proiectul „Construire drumuri colectoare și pasaj pentru Centrul de Transport Intermodal din Oradea” din care face parte și obiectivul de investiții menționat.
„Este un proiect de infrastructură foarte important care prevede un pasaj peste sensul giratoriu, în zona parcului industrial, amplasat pe DN1, care va asigura continuitatea traficului pe Calea Borșului”, transmite primarul Florin Birta.
Proiectul „Construire drumuri colectoare și pasaj pentru Centrul de Transport Intermodal din Oradea” se împarte în 3 obiecte:
Obiectul 1 – Pasaj peste sensul giratoriu amplasat pe DN 1 la km 624 + 825, în lungime totală de 1.043 metri, care se suprapune cu traseul drumului național, începând la km 634 + 222 până la km 635 + 265.
Obiectul 2 – Drum colector în lungime totală de 2.220 metri, amplasat pe partea dreaptă a drumului național, paralel cu acesta, începând la km 634 + 825 până la km 637 + 025, unde se intersectează în girația proiectată a drumului de legătură Centura Oradea – Autostrada A3 Biharia – Borș.
Obiectul 3 – Drum de acces la Centrul Intermodal, care începe din intersecția cu drumul colector proiectat, în dreptul drumului național la km 636+ 335 și are un traseu în lungime de 665 m, până la viitorul acces în Centrul de Transport Intermodal.
Valoarea obiectivului de investiții este 53.736.466,14 lei, fără TVA, durata de execuție fiind de 20 de luni.
Proiectul „Pasaj pentru Centrul de Transport Intermodal – Municipiul Oradea, județul Bihor” este finanțat în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Pilonul 1 – Tranziția spre o economie verde, Componenta C4 – Transport sustenabil, Reforma R1 – Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră, Investiția I3 – Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră.