Ghid e-Factura: Cum se va emite o factură electronică de la 1 ianuarie 2024

De la 1 ianuarie, firmele, PFA-urile și ONG-urile trebuie să folosească obligatoriu sistemul electronic de facturare pus la dispoziție de ANAF. Platforma online poate prelucra zeci de milioane de facturi pe zi, dă asigurări ministrul Finanțelor, după ce site-ul Fiscului a picat de mai multe ori.

Prin noul sistem, statul vrea să reducă evaziunea fiscală și să aducă 1 miliard de euro în plus la buget, anul viitor.

Peste 3.000 de facturi electronice pe secundă vor putea fi procesate de Fisc, anunță autoritățile. Acestea dau asigurări că sistemul numit „e-Factura” nu se va bloca, odată ce devine obligatoriu pentru firme, persoane fizice autorizate și organizații neguvernamentale, de la 1 ianuarie 2024.

Pe site-ul Ministerului Finanțelor poate fi găsit și un videoclip explicativ. Dacă ești firmă, ONG sau PFA, primul pas este să te înregistrezi în Spațiul Personal Virtual de pe site-ul ANAF, pentru a avea un cont. Ai nevoie și de semnătură electronică certificată, pe care trebuie să o cumperi. Apoi înregistrezi codul firmei sau al ONG-ului, ca să intri în noul sistem al facturilor electronice.

În primele șase luni, vor putea fi folosite și facturile clasice, pe hârtie, sau pe e-mail, în paralel cu cele electronice, dar raportarea lor în ”e-Factura” este obligatorie. De la 1 iulie, firmele trebuie să transmită aceste facturi electronice și clienților. Cine nu se conformează va primi amenzi mari.

Până acum, site-ul ANAF a căzut de mai multe ori tocmai în perioadele aglomerate.

Distribuie informația
Alte știri