Întâlnirile DPPD vor fi lansate în luna octombrie și vor avea o periodicitate bimestrială, fiind coordonate de prof. univ. dr. Florica Orțan – Universitatea din Oradea și prof. univ. dr. emerit Marin Manolescu – Universitatea din București.
„Ne propunem să abordăm teme variate cu privire la: Pedagogia competențelor și Pedagogia digitală; impact asupra învățământului românesc, Formarea inițială și continuă a cadrelor didactice; rolul DPPD în acest context, Reconstrucția contractului pedagogic dintre partenerii educaționali, revalorizarea «profesiei de elev/student, a «profesiei de cadru didactic» și a «profesiei de părinte». Identitatea pedagogică a școlii românești. Dinamica raportului dintre continuitate si schimbare”, explică prof. univ. dr. Florica Orțan, directorul DPPD.
La dezbateri vor participa personalități consacrate din domeniul educației și învățământului din Oradea și din alte centre universitare: București, Iași, Cluj, Timișoara etc., specialiști în Pedagogie, reprezentanți ai instituțiilor centrale și locale din domeniul învățământului, reprezentanți ai partenerilor educaționali etc. Nu vor lipsi invitați speciali ai fiecărei întâlniri: Dan Potolea, prof. univ. dr. – Universitatea din București, Laurențiu Șoitu, prof. univ. dr. – Universitatea Al. I. Cuza Iași, Ecaterina Vrășmaș, prof. univ. dr. – Universitatea din București, Ovidiu Pânișoară, prof. univ. dr. – Universitatea din București, Ioan Neacșu, prof. univ. dr. – Universitatea din București, Ion Albulescu, prof. univ. dr. – Universitatea „Babeș Bolyai” din Cluj Napoca, Horațiu Catalano, prof. univ. dr. – Universitatea „Babeș Bolyai” din Cluj Napoca, Cristian Stan, prof. univ. dr. – Universitatea „Babeș Bolyai” din Cluj Napoca, Cătălin Glava, conf. univ. dr. – Universitatea „Babeș Bolyai” din Cluj Napoca.
Activitățile se vor desfășura fizic și online, precizează organizatorii. Prof. univ. dr. Florica Orțan anunță teme de dezbatere variate și provocatoare precum: Identitatea pedagogică a școlii românești, Cultura pedagogică a cadrelor didactice, Conflict de prioritate: „Forța pedagogiei sau pedagogia forței”?, Cultura evaluării ca stare de spirit, Pedagogia digitală – impactul asupra designului instrucțional, Impactul digitalizării asupra stării de bine a elevului/studentului, Optimizarea parteneriatului educațional elev-școală-familie-comunitate, Părinții și școala, Elevii și lectura, Elevii și timpul liber, „Tentațiile” adolescenței, „Elevi pragmatici” sau „elevi culți”?, Profesia didactică în derivă, Cu sau fără bacalaureat?, Evaluări – subiecte grele sau subiecte ușoare?, Cu examen sau fără examen la admitere?, Analfabetismul funcțional: mit sau realitate?, Analfabetismul funcțional al elevilor versus analfabetismul pedagogic al profesorilor și al decidenților, Manuale școlare unice sau alternative?, Cartea pedagogică, o analiză critic- constructivă.