A 22-a ediţie a lucrării „Carta Albă a IMM-urilor din România”, cea mai amplă analiză a mediului de afaceri românesc

Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) a lansat, marţi, a 22-a ediţie a lucrării „Carta Albă a IMM-urilor din România”, cea mai amplă analiză a mediului de afaceri românesc.

”Am lansat Carta Albă a IMM-urilor, cea mai amplă cercetare a mediului de afaceri realizată de către Consiliul Național al IMM-urilor din România. Suntem onorați că lucrarea este folosită de toți partenerii, naționali sau internaționali în fundamentarea politicilor publice pentru IMM-uri și ne bucurăm  de aportul nostru semnificativ la consolidarea mediului antreprenorial.

Cerințele mediului de afaceri, în special ale IMM-urilor sunt reprezentate de simplificarea modului de comunicare între antreprenori și stat, de asigurarea stabilității fiscale și realizarea de analize de impact atât înainte de adoptarea unei măsuri economice cât și periodic, după implementarea acesteia. Solicităm Guvernului consultarea confederațiilor patronale reprezentative înainte de adobtarea legislației cu impact asupra mediului de afaceri în scopul găsirii de soluții avantajoase atât pentru antreprenori cât și pentru autorități și evitării situațiilor în care schimbările legislative sunt făcute fără o consultare reală e mediului de afaceri și cu efecte negative asupra întreprinzătorilor.” a declarant Florin Jianu, Președinte CNIPMMR.

În cadrul evenimentului a fost prezentată situaţia de ansamblu a mediului de afaceri în anul 2024, precum şi dificultăţile cu care se confruntă IMM-urile, nevoile şi sursele lor de finanţare, modalitatea în care inovează, intenţia de accesare de fonduri nerambursabile sau criteriile de care ţin cont în alegerea partenerului de business.

Cele mai importante aspecte semnalate în cadrul lucrării sunt următoarele:

  • inflația (52,89%), concurență neloială (46,06%), creșterea nivelului cheltuielilor salariale (40,05%), scăderea cererii interne (33,10%), pregătirea și menținerea personalului (31,71%), incertitudinea evoluțiilor viitoare (29,86%), concurența produselor din import (29,51%), întârzierile la încasarea contravalorii facturilor de la firmele private (25,81%) sunt principalele dificultăți cu care se confruntă IMM-urile

   Principalele caracteristici ale antreprenoriatului în 2024 sunt:

  • Crește procentul femeilor antreprenor la 32,16% în profilul antreprenorului comparativ cu 25,20% în 2023
  • Crește ponderea IMM-urilor care au alocat până la 20% fonduri pentru inovare din totalul investițiilor, la 17,03% față de 11,29 % în 2023
  • 64,51% dintre întreprinzători intenționează să acceseze fondurile structurale comparativ cu 54,28% în 2023
  • 49,95% dintre întreprinzători estimează că evoluția situației economice a României va fi la fel sau mai bună, față de 61,22% în 2023
  • 58,38%  dintre IMM-uri se vor autofinanța în anul 2024 comparativ cu 58,18 % în anul 2023
Distribuie informația
Alte știri