Aproape 8.000 de candidaţi au susţinut proba scrisă din cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământ, cinci dintre aceştia fiind eliminaţi din cauza unor tentative de fraudă. 72,58% dintre profesori au promovat.
În județul Bihor procentul de promovare din sesiunea 2024 (medii mai mari sau egale cu 8), înregistrat în urma desfășurării probei scrise din cadrul examenului național pentru definitivare în învățământul preuniversitar, este de 81,91%.
Au fost declarați promovați, înainte de înregistrarea și soluționarea eventualelor contestații, 240 de candidați cu medii între 8 și 10. Precizăm că pentru a fi declarat promovat, un candidat trebuie să obțină minimum media 8, calculată ca medie ponderată a notelor obținute la toate probele de examen, inclusiv proba scrisă. Nota la proba scrisă are o pondere de 70% în calculul mediei finale, care trebuie să fie de cel puțin 8 (opt) pentru promovarea examenului.
La proba scrisă din această sesiune desfășurată la Colegiul Național ”Onisifor Ghibu” Oradea au fost prezenți 299 candidați (97,39%) din totalul de 307 candidați cu dreptul de a participa la această sesiune a probei scrise. Dintre aceștia, 6 candidați s-au retras.
Astfel, din totalul celor 293 candidaţi cu lucrări evaluate, 190 candidați au obținut note situate pe segmentul 8 – 10. Dintre aceștia, 2 candidaţi au fost notați cu 10 , iar 20 candidați au primit note între 9,50 și 9.99. De asemenea, 93 de candidați au avut note între 5 și 7,99. Cu note sub 5 au încheiat proba 10 candidați.
În ce privește media finală situația este următoarea: 2 candidați au obținut media 10,00, 34 candidați medii între 9,50 și 9,99, 204 candidați medii între 8 și 9,49, respectiv 53 de candidați nu au promovat înainte de contestații.
Conform calendarului aprobat, contestațiile se depun la centrele de examen, astăzi, marți 30 iulie și miercuri 31 iulie.
Cadrele didactice promovate dobândesc dreptul de practică în învățământul preuniversitar, acesta fiind, de altfel, și obiectivul acestui examen național. Prin dobândirea definitivării în învățământ, un cadru didactic depășește stadiul de debutant și poate intra pe o rută ascendentă de profesionalizare.