Analiză preliminară pentru calea ferată de mare viteză București – Budapesta, prin Oradea

Foto: Facebook/ARF

Experții din Ministerul Transporturilor au făcut o analiză preliminară pentru realizarea unei linii de cale ferată de mare viteză între București și Budapesta, proiect convenit luna trecută de premierul Marcel Ciolacu și Viktor Orban la Vila Lac.

Un posibil traseu va lega Bucureștiul de Episicopia Bihor., potrivit hotnews.roPână la realizarea acestui studiu de fezabilitate, experții din Ministerul Transporturilor in cu două potențiale abordări”:

1. Un aliniament sustenabil din punct de vedere economic și social pentru dezvoltarea unei cai ferate de mare viteză/viteza sporită poate fi: Bucureşti – Pitești – Curtea de Argeş – Sibiu – Mediaş – (Târgu Mures) – Cluj-Napoca – Zalău – Oradea – Episcopia Bihor.

Această soluţie ar urma să fie validată de rezultatele studiului de fezabilitate.

Lungimea căii ferate de mare viteză este de aproximativ 590 km şi ar urma să aibă un cost estimat de 25-30 milioane euro/km (ceea ce ar conduce la un cost estimat al investiției de aproximativ 17 miliarde de euro);

2. Un aliniament hibrid ce include secţiuni modernizate la nivelul 160 km/h pentru o parte a traseului (traversäri montane, culoare existente), respectiv aliniament nou cu viteză de peste 200 km/h, în funcție de aspectele geografice şi cele de rentabilitate economică pe anumite porţiuni ale traseului.

O astfel de abordare presupune valorificarea unor investiții deja realizate, în curs de realizate sau în faza de proiect de modernizare. Astfel traversarea montană s-ar putea realiza pe un traseu comun HSR cale ferată convențională.

În acest context, este propusă realizarea unui studiu de fezabilitate pentru construcția primel cãi ferate de mare viteză din România cu un cost estimat de 120 milioane euro (142 milioane euro cu TVA).

Distribuie informația
Alte știri