Campusul dual din Oradea este primul proiect pentru susţinerea învăţământului dual finalizat în ţară din fonduri obţinute prin PNRR.
Începerea unui nou an școlar aduce nu doar schimbări în viața copiilor, ci transformă și spațiile în care aceștia își desfășoară activitatea. Clasele, holurile și curțile devin pline de energie și dinamism odată cu prezența elevilor. Spațiile goale prind viață, nu doar fizic, ci și emoțional, prin râsete, discuții și activități de grup. Această atmosferă pozitivă contribuie la adaptarea mai rapidă a copiilor, oferindu-le un sentiment de apartenență și un cadru sigur pentru dezvoltarea lor.
Psihologic, copiii se simt mai în siguranță și mai conectați atunci când spațiile în care își petrec timpul devin familiare și animate. Prezența colegilor și activitățile comune le permit să construiască relații, transformând locurile noi în spații de confort. Părinții și profesorii joacă un rol important în facilitarea acestei tranziții, încurajând interacțiunea și participarea activă a copiilor la viața școlară.
Prin urmare, adaptarea la noul mediu școlar este un proces psihologic ce implică nu doar integrarea în relații sociale, ci și personalizarea și „umanizarea” spațiului școlar, transformându-l într-un loc primitor și plin de oportunități pentru învățare și dezvoltare.
Profesor Consilier școlar: Dragoș Olimpia