Fundația pasajului suprateran din Oșorhei prinde contur

Lucrările la pasajul suprateran din Oșorhei, de deasupra sensului giratoriu amplasat la intersecția DN1, Centura Oșorhei și drumul spre localitatea Fughiu, avansează conform graficului stabilit. Până în prezent, au fost turnați toți cei 24 de piloți, parte a fundației pasajului, care include două culei (elemente solide din beton ce acționează ca bază de sprijin) și patru pile intermediare (coloane de beton care ajută la distribuirea uniformă a greutății). Lucrările la pasaj au început efectiv în 24 februarie 2025.

Constructorii au realizat forajele piloților, au introdus armătura și au turnat betonul. În acest moment se desfășoară lucrările de cofrare și armare a fundațiilor celor două structuri, iar după finalizarea acestor etape, urmează betonarea. Tot în această perioadă vor începe lucrările de săpături la culeea nr.2, situată spre Oșorhei, și la pila nr.4. În paralel, pe partea dreaptă a drumului, în direcția Cluj – Oșorhei, s-a amenajat un canal de beton deschis pentru scurgerea apelor pluviale.

„Prin aceste investiții, continuăm să îmbunătățim infrastructura rutieră din județul nostru, astfel încât bihorenii și cei care ne tranzitează județul să o facă în siguranță și să petreacă cât mai puțin timp în trafic. Astfel, se reduce și poluarea. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat în perioada lucrărilor”, a declarat Mircea Mălan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Noul pasaj va avea o lungime totală de 402 metri (incluzând rampele) și o lățime de 10 metri, cu două benzi de circulație. Durata prevăzută pentru execuție este de 10 luni.

Pentru a putea realiza lucrările într-un ritm susținut, vă reamintim că traficul rutier a fost deviat din sensul giratoriu pe o bretea special amenajată care leagă centura Oșorhei, prin viraj la dreapta, de DN 1, pe direcția spre Aleșd.

Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis pe 8 ianuarie. Între 8 ianuarie și 24 februarie a fost amenajată breteaua specială.

Proiectul este realizat de asocierea formată din Freyrom (lider), Integrated Road Solutions S.R.L., Inginerie Drumuri și Poduri S.R.L. și Procons Group. Valoarea contractului este de 28.236.923,35 lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027.

Alte știri