Mai mult decât un număr: Linia 119 se modernizează pentru siguranța copiilor

Foto: dingrijapentrucopii.gov.ro

Linia unică naţională destinată copiilor 119, pentru raportarea cazurilor de abuz, neglijare, exploatare şi orice altă formă de violenţă asupra minorului, se dezvoltă şi se modernizează în cadrul unui proiect finanţat din fonduri europene derulat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie (ANPDCA), în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).

Pe lângă eficientizarea şi dezvoltarea liniei telefonice 119, printre schimbările aduse de noul sistem se numără integrarea unei platforme ce va furniza o hartă interactivă, pe care vor fi afişate atât elementele de localizare pentru echipa de intervenţie şi apelant, precum şi diverse resurse şi puncte de interes (spitale, centre de îngrijire, organizaţii de asistenţă etc).

De asemenea, în cadrul noului site 119, ce va fi operaţionalizat în perioada următoare, va fi dezvoltată o aplicaţie de tip Chatbot pentru informare şi suport, care va putea răspunde, în timp real, la întrebări frecvente, cele mai multe sugerate chiar de copiii consultaţi pentru construirea acestui instrument. Aplicaţia va permite şi conectarea celui care o accesează cu personalul specializat din cadrul DGASPC.

Totodată, va fi introdusă o aplicaţie mobilă pentru intervenţii pe teren, care va permite echipelor de specialişti iniţierea apelurilor de voce/video securizate către centrul de comandă, precum şi consultarea fişelor de caz în timp real, permiţând comunicarea rapidă şi eficientă cu operatorii 119.

Alte știri