Mircea Mălan, președintele Consiliului Județean Bihor, a invitat joi, 7 august, toți primarii din județ la o întâlnire pentru a discuta despre elaborarea Strategiei de Dezvoltare Turistică a Județului Bihor, care este în curs de realizare.
La întâlnire au participat reprezentanții firmei S.C. Brandberry S.R.L. – responsabilă de elaborarea strategiei – Romulus Oprica și Călin Ile. În plus, au participat și o parte din membrii grupului de lucru constituit pentru susținerea elaborării strategiei: Viorel Lascu, speolog; Dorin Popa, specialist în vinificație; Dumitru Fechete, administrator al unui lanț hotelier din Băile Felix; Ioan Goman, șeful secției de Etnografie din cadrul Muzeului Țării Crișurilor din Oradea. Din grup mai fac parte Horațiu Răcășan, arhitect specializat în arhitectură rurală și restaurarea caselor tradiționale, și Sebastian Lascu, reprezentantul unui ONG de alpinism. În plus, recent s-a alăturat grupului Monica Boța-Moisin, avocat specializat în proprietate intelectuală.
,,Strategia de dezvoltare turistică a județului Bihor trebuie să pornească în primul rând de la identificarea corectă a realităților din județul nostru. Avem drumuri de calitate în județul Bihor, care ne duc pe noi, pe ceilalți bihoreni și pe cei care ne vizitează județul, în condiții civilizate, dintr-o parte în cealaltă a județului nostru. E vremea să gândim împreună ce se întâmplă cu locurile frumoase cu care acest județ a fost binecuvântat, locurile frumoase la care ne duc aceste drumuri. Fie că vorbim de pivnițele din nordul județului și de fermele viticole de acolo, fie că vorbim de ștrandurile cu apă termală din județ, de zona munților Apuseni, de zona Codru-Moma, trebuie să vedem ce se întâmplă acolo și ce putem face noi ca să dezvoltăm, din punct de vedere turistic, județul,” a declarat Mircea Mălan la începutul întâlnirii.
Întâlnirea cu primarii din județul Bihor a avut rolul de a prezenta stadiul în care s-a ajuns cu elaborarea strategiei. Totodată, a avut ca scop mobilizarea primarilor să aducă idei şi resurse pentru a rezulta o strategie care să răspundă cât mai bine realităților din teren.
Până în prezent, au fost analizate datele statistice despre județul Bihor, a fost analizată prezența online a județului în ceea ce privește promovarea și percepția turiștilor și au fost realizate interviuri calitative şi cercetări de teren, în toate zonele județului.