Guvernul a aprobat, joi, un proiect de lege privind contractarea unui împrumut de 300 de milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții pentru susținerea lucrărilor de reabilitare a liniei feroviare Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.
Potrivit Executivului, împrumutul va ajuta autoritățile să acopere contribuția națională și deficitul bugetar generat pe durata implementării proiectului. Valoarea totală a investiției este estimată la 1,9 miliarde de euro: aproximativ 1,1 miliarde provin din fonduri PNRR, iar restul din bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, și din veniturile proprii ale CNCF CFR SA.
Proiectul prevede electrificarea și modernizarea liniei, construcția a 18 km de cale ferată dublă, desființarea trecerilor la nivel nesigure și realizarea de pasaje denivelate. Lucrările sunt incluse în Master Planul General de Transport și figurează între prioritățile stabilite împreună cu Uniunea Europeană.
Finalizarea este programată pentru anul 2027. Împrumutul BEI va fi accesat în maximum 10 tranșe, de minimum 30 de milioane de euro fiecare, și va acoperi până la 50% din costul total al investiției.