Deși Legea conducerii defensive este în vigoare în România din anul 2022, aceasta nu este aplicată în practică, din cauza lipsei normelor necesare pentru formarea și examinarea instructorilor de legislație rutieră. În aceste condiții, școlile de șoferi nu pot organiza cursuri de conducere defensivă autorizate, menite să îi învețe pe conducătorii auto să anticipeze pericolele din trafic și să evite accidentele.
Fundația pentru Apărarea Cetățenilor Împotriva Abuzurilor Statului (FACIAS) anunță că va acționa în instanță Ministerul Transporturilor dacă acesta va continua să refuze emiterea actului normativ necesar. Potrivit FACIAS, cursurile de conducere defensivă au un rol esențial în pregătirea șoferilor pentru situații de risc și ar contribui direct la reducerea numărului de accidente rutiere grave și a pierderilor de vieți omenești, tinerii cu vârste între 18 și 26 de ani urmând să beneficieze gratuit de aceste cursuri.
România se confruntă de ani de zile cu un nivel alarmant al accidentelor rutiere. Datele oficiale arată că, în 2023, au avut loc 4.526 de accidente grave, soldate cu 1.545 de decese, iar în 2024 bilanțul a indicat 1.478 de persoane decedate și peste 3.200 rănite grav. Situația rămâne critică și în 2025, când, în primele nouă luni ale anului, aproape 940 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere.
FACIAS precizează că termenul legal în care Ministerul Transporturilor trebuie să răspundă solicitării este de 30 de zile, iar în lipsa unor măsuri concrete va solicita instanței obligarea ministerului să respecte legea și să adopte măsuri reale pentru creșterea siguranței rutiere.
Primești pe whatsapp cele mai importante știri din Oradea și Bihor. ABONEAZĂ-TE AICI, apoi apasă butonul URMĂREȘTE în aplicație