Atunci cand vine vorba despre branding si identitate vizuala echipa Primariei Oradea nu pare sa gaseasca solutiile cele mai potrivite. La inceputul acestui an, APTOR a reusit sa desfasoare un concurs pentru crearea logo-ului orasului care a nemultumit intreaga comunitate creativa prin modul de desfasurare si prin rezultatul indecis, contractul fiind apoi acordat, prin incredintare directa, agentiei Brandient pentru suma de 28 000 de Euro. Ulterior, managerul APTOR Mihai Jurca a declarat ca, la final, se vor inscrie totusi in bugetul de 300 000 de lei alocat acestui demers.
Acum este randul altei institutii a Primariei Oradea sa intre in atentia presei si nu neaparat intr-un mod pozitiv. Recent, intr-o conferinta de presa, a fost lansata noua identitate vizuala a Muzeului Orasului Oradea – Complex Cultural. Conceptul a fost prezentat de Mihai Pop, managerul agentiei de publicitate Globencer care a incasat pentru acest contract, tot cu incredintare directa, 55 000 de lei conform declaratiilor oficiale. Acesta a explicat ca noua identitate vizuala a fost conceputa luand in calcul numeroase aspecte, de la celebra spirala a matematicianului Fibonacci pana la artefacte de pe vremea intemeietorului orasului, regele Ladislau I.
Insa, conform comentariilor postate online pe paginile de socializare care au solicitat parerea oradenilor despre aceasta identitate vizuala, logo-ul pare inspirat dupa brand-ingul unui cunoscut ONG de peste ocean, din Statele Unite ale Americii. Este vorba despre Motion Poems, o asociatie care desvolta scurte filme dupa creatii lirice contemporane (www.motionpoems.org). Identitatea vizuala a acestora a fost creata de o companie din SUA, Knock (https://knockinc.com/work/).
In imaginea atasata avem, in partea stanga, logo-ul companiei din SUA iar in partea dreapta, logo-ul Muzeului Orasului Oradea.