″Reacții neprofesioniste şi chiar inumane″. Sunt termenii folosiţi de specialişti atunci când analizează modul în care au reacţionat dispecerii de la 112 şi mai ales polițiștii în urma strigătului de ajutor al Alexandrei. Ba mai mult, au făcut-o pe fetiţă să se simtă de parcă ar face ceva greşit. Au pierdut timp şi nu au pus întrebări care să-i ajute să afle unde este victima, pentru că nu au protocoale în situaţii de criză, potrivit stirileprotv.ro.
″Nu există niciun fel de procedură, oamenii sunt doar nişte centralişti care preiau mai departe, îl redirecţionează. Toate informațiile să fie introduse în timp real în baza de date şi să ajungă pe staţiile de lucru ale poliţiştilor pentru că după sute de milioane de euro cheltuite, noi nu avem posibilitatea de a folosi acele staţii tetra ca staţie propriu zisă cu GPS, localizare şi toate elementele de care dispun către cei de la Caracal şi implicit către cei din teren care au mers pe jos pentru că nu era nicio autospecială disponibilă. Noi stăm cu maşinile în curte să le folosim ca maşină de serviciu pentru şefi”, spune Cosmin Andreica, reprezentant EUROPOL.
Le lipsesc şi dotările, dar şi pregătirea. Nici operatorii şi nici poliţiştii care răspund la 112 nu au pregătire pentru a oferi consiliere psihologică victimelor.
Foto: stirileprotv.ro