Sprijin pentru persoanele vârstnice din Oradea în contextul pandemiei

În anul 2020, începând cu 18 martie DASO a acordat un real sprijin cetățenilor vulnerabili în contextul pandemiei COVID 19. Pe toată perioada stării de urgență, Direcția de Asistență Socială Oradea a pus la dispoziția comunității Telefonul Verde și un sistem de tip call center.

În această perioadă, aproximativ 20.000 de persoane vârstnice din Oradea au fost consiliate telefonic de către asistentele medicale, redistribuite din creșe, și aproximativ 300 de persoane vârstnice sau vulnerabile au fost sprijinite de către echipele zilnice de teren (formate din angajați ai DASO) în efectuarea cumpărăturilor, scoaterea rețetelor de la medic și achiziționarea medicamentelor.

În cadrul serviciului telefonic de consiliere și sprijin pentru părinți și copii – Telefonul Verde – au avut loc 255 de ședințe, beneficiarii serviciilor oferite fiind copii, părinți, persoane vârstnice și persoane aflate în dificultate (fără loc de muncă, risc de suicid, probleme cu minori).

Totodată, echipele formate din angajații DASO au distribuit 756 de pachete cu alimente necesare pentru persoanele depistate cu COVID 19, pentru care s-a dispus măsura izolării și aproximativ 100 de pachete cu alimente pentru beneficiarii asociațiilor neguvernamentale și persoane vârstnice.

„Sprijinul acordat cetățenilor vulnerabili în această perioadă nu s-ar fi realizat fără implicarea comunității locale, a celor care au înțeles că trebuie să fim uniți și să venim în ajutorul celor vulnerabili, în această perioadă mai mult ca oricând”, a declarat viceprimarul Arina Moș.

În cadrul Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate (POAD), Direcția de Asistență Socială Oradea a distribuit beneficiarilor eligibili un număr de 1085 de pachete constând în pachete de igienă – tranșa a II-a și pachete de alimente – tranșa I, simultan, în perioada 04.08.2020 – 14.08.2020.

Alte știri