Beneficiarii PNDR 2020 au la dispoziție soluția de transmitere la AFIR a documentelor prin internet

În contextul pandemic actual și în conformitate cu prevederile Ordinului MADR 78/ 2020 privind adoptarea măsurilor necesare pentru desfășurarea activităților specifice implementării tehnice și financiare a măsurilor aferente Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014 2020 (PNDR 2020) ca urmare a apariției pandemiei COVID-19, Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale menține soluția alternativă de transmitere a documentelor bazată pe tehnologia Cloud.

Astfel, depunerea cererilor de modificare a contractelor de finanțare, a documentațiilor de avizare a achizițiilor sau depunerea cererilor de plată de către beneficiarii PNDR 2020 care nu au utilizat depunerea on-line a proiectelor, se va face în continuare prin intermediul internetului, fără deplasarea la sediul insituției.

Documentele care trebuie transmise la AFIR se transmit în format electronic, cu utilizarea semnăturii digitale, dacă beneficiarul deține o astfel de semnătură sau o fotocopie a documentațiilor cu semnătură olografă. Acestea sunt transmise pe adresa oficială de e-mail a structurilor teritoriale ale Agenției (Centre Regionale sau Oficii Județene, după caz) sau încărcate de beneficiar în sistemul online al Agenției prin utilizarea aplicației „OneDrive”, accesând link-ul pus la dispoziție beneficiarilor de către experții AFIR.

 AFIR de gestionare a procesului de depunere a cererilor de finanțare și de analizare a acestora este funcțional și permite parcurgerea tuturor etapelor procedurale de la depunerea online a cererii de finanțare, la contractarea proiectului și până la efectuarea plăților aferente tranșelor de plată depuse.

De asemenea, comunicările se vor realiza cu prioritate prin e-mail (acolo unde este posibil), la adresele de contact puse la dispoziție de beneficiari, prin intermediul contractului sau deciziei de finanțare, solicitându-se totodată și confirmare de primire din partea destinatarilor.

Cateva considerente generale, legate de procedurile noastre de lucru:

  • Completarea și depunerea dosarelor cererilor de finanțare durează aproximativ o oră
  • Se pot depune cereri de finanțare și după orele de program și în weekend, pe întreaga perioadă în care sesiunea este deschisă.
  • Raportările se realizează în timp real, existând o transparență ridicată cu privire la sumele disponibile în orice moment.
  • Procedurile de achiziții se realizează exclusiv online – nu mai este nevoie de desplasarea beneficiarilor.
  • Notificarea cu privire la avizarea/ neavizare dosarelor de achiziții se face online.
  • Informația cu privire la participant, câștigători și necâștigători devine publică după finalizarea procedurii de achiziție și avizarea acesteia.
  • Transparență ridicată.
  • pentru interogarea bazei de date a ANAF, experții AFIR pot interoga sistemul informatic PatrimVen.
  • experții AFIR pot obține mult mai ușor o serie de documente fiscale aparținând beneficiarilor PNDR.
  • beneficiarii proiectelor finanțate prin PNDR 2020 nu trebuie să mai prezinte certificate care să ateste lipsa datoriilor fiscale restante, situaţiile financiare, declaraţia de inactivitate sau declaraţii fiscale privind veniturile realizate, înregistrate la Administrația Financiară.
  • experții AFIR (de la Centru CRFIR și OJFIR) pot interoga bazele de date ale:
  • APIA – pentru verificarea înscrisurilor fermierilor;
  • ANAF – pentru cazierul fiscal prin sistemul informatic PatrimVen;
  • ANCPI – pentru pentru extrasul de carte funciară;
  • MAI – pentru verificarea cazierului judiciar prin Sistemul Informatic al Cazierului Judiciar Român (ROCRIS)
  • semnarea electronică a documentelor depuse de solicitanții de fonduri europene nerambursabile este obligatorie în momentul încheierii Contractului de finanțare, pentru toate sesiunile lansate după data de 1 august 2018.  
  • este limitată interacțiunea între experții care sunt la birou în această perioadă
  • este limitat consumul resurselor (hârtie, tonere etc) alocate agenției,
  • este urgentată și durata avizării și aprobării respectivelor documente.

Cristian Buzlea, director OJFIR BIHOR

Alte știri