Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor îi obligă pe operatorii economici să afișeze prețul cel mai mare și prețul cel mic al unui produs cu caractere de aceeași dimensiune. Asta deoarece până acum prețul mare era scris mic și prețul cel mic era scris cu caractere mai mari.
Decizia are drept scop evitarea situațiilor în care cumpărătorul vede doar unul dintre cele două prețuri, iar la final îl plătește pe cel mai mare dacă nu are un card de fidelitate la magazinul respectiv.
Președintele ANPC, Horia Constantinescu, a anunțat că perioada în care prețul mare era scris mic și cel mic era scris mare s-a încheiat.
“În cazul unei vânzări directe, operatorii economici sunt obligați să informeze consumatorii, prin aplicarea pe produs sau în imediat vecinătate unde este expus produsul, cel puțin a prețului cel mai mare al produsului respectiv chiar dacă este afișat și prețul redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate sau altor instrumente de fidelizare a consumatorilor emise de operatorul economic, utilizând pentru toate prețurile aceleași caractere de font, culoare, mărime și alte caracteristici”, precizează ordinul ANPC.