Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune are, începând din 1 septembrie, un Director General în persoana d-nei Alina Toie, fost Manager Comercial în cadrul companiei Hilton, încă din 2011. Noua poziție a fost aprobată în cadrul organigramei APTOR odată cu modificările impuse de preluarea administrării Cetății Oradea.
Obiectivele clare de dezvoltare a celui mai important obiectiv turistic din municipiu impune o vastă experiență comercială și, ca atare, o persoană care să fie concentrată pe atingerea acestei sarcini importante. Rolul de Director General vine să completeze echipa, care are în componență un Director Executiv in persoana d-nului Alexandru Chira care va ramane in continuare pe aceasta pozitie.
Poziția de Director General are ca principal scop coordonarea tuturor activităților organizației cu un accent pronunțat pe eficientizarea cheltuielilor administrative ale cetății, popularea acesteia astfel încât să crească numărul de vizitatori și, nu în ultimul rând, creionarea unor evenimente care să contribuie la același obiectiv. Pe lângă acest obiectiv strategic, Directorul General va răspunde, alături de Directorul Executiv, de dezvoltarea calendarului de evenimente si a destinației turistice.
Directorul General este o persoană cu contract de management, având un mandat de 4 ani.
În același context, Directorul Executiv va fi responsabil de dezvoltarea componentei turistice a orașului și ofertei acestuia, cât și de strategia de dezvoltare turistică sau relația cu industria ospitalității din Oradea. Desigur, activitatea acestuia va fi în strânsă corelare cu viziunea generală de dezvoltare dată de Directorul General și Adunarea Generală a asociației.
Dezvoltarea activității economice (ocuparea spațiilor din cetate), vitalizarea activității acesteia, dezvoltarea de proiecte pentru atragerea unor finanțări nerambursabile pentru finalizarea restaurării acestui obiectiv, alături de direcția de specialitate din Primăria Oradea, sunt obiectivele pe termen scurt ale noii poziții de Director General , la care se adaugă dezvoltarea unui calendar de evenimente în parteneriat cu Consiliul Județean Bihor și a unor noi programe care să crească numărul de turiști și durata medie de ședere în Oradea.
‘’Ne bucurăm că echipa Visit Oradea a fost completată cu un specialist și o persoană cu pregătire și rezultate în domeniul privat, care are calitățile necesare pentru a îndeplini indicatorii exigenți impuși.’’, a precizat City-Managerul orașului Oradea, Mihai Jurca.
Experiență relevantă – Extras CV
ALINA TOIE
Peste 20 de ani de experiență de leadership în domeniul vânzărilor și comercial.
Puncte forte și expertiză: Excelente capacități de dezvoltare a tuturor strategiilor comerciale și de vânzări, gestionarea portofoliilor de clienti, marketing, PR, dezvoltarea relațiilor pe diferite piețe, coordonarea și îmbunătățirea activităților operaționale, stabilirea și menținerea bugetelor și strategiilor de venituri și cheltuieli.
Abilități interpersonale excelente și o înțelegere deplină a eticii profesionale și a mediului de business. Abilități de comunicare excelente, necesare pentru o interacțiune extinsă cu clienții, proprietarii de investiții și partenerii de afaceri.
Abilități excelente de leadership pentru a gestiona și motiva eficient echipa spre performanță și depășirea obiectivelor.
Hilton – DoubleTree by Hilton Wroclaw, Polonia
DIRECTOR COMERCIAL (Commercial Manager)
Martie 2020 – August 2021
Responsabil de strategia comercială și de realizare a veniturilor hotelului în toate departamentele generatoare de venituri: 189 de camere (și apartamente); restaurant și facilități pentru conferințe și evenimente.
Realizări
▪ Navigarea cu succes în cea mai dificilă perioadă din industria ospitalității (Covid 19) prin realizarea, adaptarea și implementarea strategiei comerciale (vânzări și marketing) pentru a asigura succesul într-un mediu de piață provocator și pentru a asigura o recuperare sigură după perioada de pandemie.
▪ Dezvoltarea strategică a bugetului, precum și revizuirea și previzionarea periodica a veniturilor și costurilor pentru a asigura îndeplinirea obiectivelor.
▪ Implementarea strategiei departamentului comercial cu accent pe siguranța, învățare și dezvoltarea membrilor echipei, având la baza principiul de modelarea unui comportament sănătos într-un mediu în schimbare.
▪ Dezvoltarea strategică și coordonarea inițiativelor comerciale de vânzări si marketing în colaborare cu toate departamentele operaționale, cu scopul de a asigura succesul fiecărei acțiuni în beneficiul oaspeților și al hotelului.
Hilton – DoubleTree by Hilton Oradea, România
DIRECTOR COMERCIAL ( Business Developement Manager/ Commercial Manager)
Ianuarie 2018 – Februarie 2020
Responsabil de strategia comercială și de realizarea veniturilor hotelului in toate segmentele generatoare de venituri: 147 de camere (și apartamente); Restaurant și facilități pentru conferințe și evenimente.
Realizări:
▪ Conceperea și implementarea cu succes a planului și strategiei comerciale a hotelului, rezultând o creștere constantă și continuă a veniturilor.
▪ Atingerea cu succes a obiectivelor anuale – cu rezultate excelente.
▪ Adaptarea cu succes a strategiei comerciale de maximizare a venituri, vânzări și marketing pentru a reuși în meniul unei piețe competitive.
▪ Conducerea strategica a departamentul comercial care are in componenta departamentele de: vânzări, conferințe și evenimente, marketing si rezervări; trasarea și coordonarea inițiativelor strategice de vânzări și marketing si colaborarea cu toate departamentele operaționale pentru a asigura succesul acțiunilor întreprinse.
▪ Instruirea și dezvoltarea echipei comerciale atât pentru ca hotelul să își atingă obiectivele financiare propuse cât și pentru ca echipa să își atingă targetele individuale și cele de dezvoltare personală ale fiecărui membru.
Hilton – DoubleTree by Hilton Oradea, România
Director de Vânzări (Sales Manager)
Septembrie 2011 – Decembrie 2017
Responsabil pentru departamentul de vânzări; responsabil de departamentul de grupuri, conferințe si evenimente.
Realizări:
▪ Parte componentă a echipei de pregătire a deschiderii hotelului. Gestionarea cu success a tuturor activităților premergătoare deschiderii hotelului și deschiderea hotelului.
▪ Proiectarea și implementarea planului de venituri /strategia de marketing /strategia tarifara pentru toate segmentele de piață/ prospectarea pieței/contractarea clienților pentru toate segmentele de piață relevante.
▪ Creșterea gradului de conștientizare a mărcii DoubleTree by Hilton prin activități de marketing.
▪ Dezvoltarea și implementarea strategiei managementului pentru clienții cheie cu scopul de a pentru a crește poziția de piață a companiei în conformitate cu tiparele de cumpărare ale clienților.
▪ Înființarea, coordonarea procesului de învățare și conducerea echipei de vânzări si a echipei de grupuri, conferințe și evenimente.