Arhitectul-şef Radu Fortiș a prezentat anul 2020 ca fiind un an mai special, care a grevat activitatea instituției, având perioade când s-a lucrat cu echipe restrânse, făcându-se totuși față tuturor solicitărilor fără întârzieri.
„Analizând cererile prelucrate pe acte specifice, am constatat o ușoară scădere a tuturor cererilor pentru emiterea de certificate de urbanism, autorizații de construire, autorizații de desființare. Astfel, anul trecut s-au emis 6365 de certificate de urbanism, 2481 de autorizații de construire și 116 autorizații de desființare, mai puține cu aproximativ 15% față de anul trecut. Din totalul autorizațiilor de construire, autorizațiile pentru intrare în legalitate reprezintă în continuare un procent destul de mic, motiv pentru care se dorește inițierea în perioada următoare a unei campanii în care să fie survolate cu drona areale mai mari din municipiu în scopul identificării construcțiilor ilegale. Un important pas pentru simplificarea relației dintre administrația publică și cetățean s-a făcut anul trecut prin emiterea online a certificatului de urbanism, fapt ce a dus la o fluidizare a întregului circuit al documentelor, fiind o facilitate pe care Primăria Oradea o oferă cetățenilor. Instituția Arhitectului Șef lucrează în acest moment la extinderea acestui serviciu și la alte tipuri de acte”, a precizat Radu Fortiș.