Avertismentul Consiliului Concurentei: Campaniile online, de tipul Black Friday sunt în mare parte o păcăleală

Potrivit unei analize făcută de Consiliul Concurentei, vânzătorii online care anunta promotii de tipul Black Friday le creează consumatorilor impresia unor reduceri uriase, cand de fapt, de multe ori ei majoreaza preturile.

Astfel, în cadrul analizei, Consiliul a remarcat că preţul la care se aplică reducerea este mai mare decât nivelul prevăzut de lege, pentru aproximativ 80% din produsele monitorizate. Conform legislaţiei în vigoare, un preţul de referinţă, este cel mai mic preţ practicat în ultimele 30 de zile.

Mai mult, Consiliul Concurenţei a constatat că în cazul a aproximativ 29% dintre produsele monitorizate, de Black Friday 2017, preţul tăiat a fost mai mare chiar decât preţul maxim practicat în ultimele 30 de zile

Promotiile devin, astfel, pacaleli la adresa conumatorilor, pentru că aceştia au impresia că ar beneficia de o reducere mai mare decât în realitate. De fapt, clienţii plătesc un preţ apropiat celui din afara campaniei.

Distribuie informația
Alte știri