Sunt câteva locuri în România care atrag prea mulţi turişti, riscând să fie sufocate de aglomeraţie, în timp ce unele zone nu atrag aproape deloc viziztatori. Deşi nu există o reţetă universal valabilă care să garanteze succesul, sunt câteva ingrediente care nu pot lipsi. Unul dintre acestea este brandingul.
Oradea, Sibiu, Braşov, destinaţiile ecoturistice şi satul Văleni din Republica Moldova sunt locuri care atrag tot mai mult atenţia turiştilor. Oradea, de pildă, apare tot mai des în lumina reflectoarelor pentru investiţii, calitatea vieţii, numărul de turişti atraşi. Dar acest lucru nu se întâmplă pur şi simplu, ci au fost necesare multe eforturi, o strategie bine pusă la punct, iar eforturile se întind pe o perioadă mai lungă de un deceniu.
Brand, investiţii, promovare. „Nici noi nu inventăm roata, ne inspirăm şi noi cât putem din strategiile aplicate în alte ţări. Trei aspecte extrem de importante: parteneriatul public-privat de succes, investiţiile în turism, promovare in-ternă şi externă şi brandingul de destinaţie”, afirmă Alexandru Chira, directorul Visit Oradea, asociaţia pentru promovarea turismului din Oradea şi regiune. El a povestit în cadrul conferinţei Destinaţia Anului care sunt paşii pe care i-a parcurs oraşul care este acun un star la mai multe capitole.
Reprezentantul oraşului povesteşte că Visit Oradea este un parteneriat care a luat naştere în 2015, la iniţiativa primăriei. Membrii fondatori sunt cei mai im-portanţi jucători din industria hotelieră din Oradea – Double Tree by Hilton, Ramada by Wyndham Oradea, hotelul President din Băile Felix, Lotus Retail (cel mai important jucător de pe piaţa de retail din Oradea), iar din sfera pub-lică Primăria Oradea, asociaţi – Agenţia de Dezvoltare Locală Oradea (care gestionează parcurile industriale din Oradea şi din judeţ şi zona metropolitană). CITITI MATERIALUL INTEGRAL AICI