Reabilitarea şi electrificarea liniei de tren dintre Cluj Napoca, Oradea şi Episcopia Bihor costă aproape 2 miliarde de euro, potrivit indicatorilor tehnico-economici pe care îi propune Ministerul Transporturilor spre aprobare în Guvern, fiind al doilea cel mai mare proiect de infrastructură feroviară propus la finanţare prin PNRR, potrivit economedia.ro.
166 de km este lungimea tronsonului de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – granița cu Ungaria (Episcopia Bihor). Durata de viață de 100 de ani a unor poduri care fac parte din această magistrală a fost depășită. Instalațiile sunt uzate și la limita condițiilor tehnice menționează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului în care se cere aprobarea indicatorilor tehnico-economici.
Proiectul are ca obiectiv creșterea vitezei la 120 km/h pentru trenurile de călători pe întregul traseu și 80km/h pentru garniturile de marfă. Viteza maximă va fi de 160km/h.