A trecut un an și două luni de la începerea lucrărilor de electrificare a căii ferate Cluj-Oradea, iar între cele trei tronsoane au apărut diferențe semnificative, segmentul din Bihor fiind cel mai întârziat.
Deputatul PNL Cluj Radu Moisin a anunțat că a avut o întâlnire la sediul Sucursalei Regionale de Căi Ferate Cluj (CFR Infrastructură), ocazie cu care a primit detalii actualizate privind stadiul lucrărilor.

Am mers astǎzi la sediul Sucursalei Regionale de Căi Ferate Cluj (CFR Infrastructură), unde m-am întâlnit cu conducerea acesteia, în frunte cu domnul director Petru Ceșa. În cadrul discuțiilor, mi-am reafirmat sprijinul pentru proiectele de infrastructură feroviară esențiale pentru județul Cluj și Transilvania, atât pe direcția Vest – către Centrul Europei, cât și pe direcția Sud – către București. Am abordat aspecte legislative și soluții pentru o mai bună coordonare între instituțiile statului aflate în subordinea unor ministere diferite, un demers în care implicarea unui parlamentar poate facilita dialogul și progresul proiectelor.
Cu această ocazie, am primit date actualizate de la CFR Infrastructură privind stadiul fizic al lucrărilor la data de 19.02.2025 pentru proiectul Modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Episcopia Bihor:
• Lotul 1 Cluj-Napoca – Aghireșu (culoarea violet pe hartă) – 25%;
• Lotul 2 Aghireșu – Poieni (culoarea albastră pe hartă) – 34%;
• Lotul 3 Poieni – Aleșd (culoarea verde pe hartă) – 5,10%;
• Lotul 4 Aleșd – Frontiera Ungaria (culoarea roșie pe hartă) – 10,40%.
Acest proiect, în valoare de peste 1,5 miliarde de euro + TVA, este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). La finalizarea sa, vom putea ajunge cu trenul de la Cluj-Napoca la granița cu Ungaria în doar 2 ore!