Primăria Oradea intenționează să construiască un dispecerat integrat, denumit Cloud de Servicii Electronice Publice Locale, în zona străzii Alexandru Roman, în spatele Poliției Municipiului Oradea, la intersecția cu Calea Aradului.
Proiectul va fi un centru modern de management, unde vor fi agregate toate datele esențiale ale orașului, permițând monitorizarea și intervenția rapidă pentru serviciile publice critice. Investiția propusă include și facilități pentru situații de urgență și alte servicii esențiale pentru buna funcționare a orașului.
Primarul Florin Birta a oferit detalii despre această investiție, explicând că „în această clădire vor fi monitorizate și gestionate toate serviciile publice ale municipiului Oradea: Compania de Apă, Termoficare, transportul public, parcările, salubritatea, iluminatul public, managementul traficului, supravegherea video, precum și alte utilități publice, cum ar fi distribuția de energie electrică și gaze naturale. Totodată, aici va funcționa și dispeceratul serviciului de urgență 112, având un etaj dedicat exclusiv acestuia. În plus, vor fi stocate și gestionate bazele de date publice, de la spitale și școli, până la datele Primăriei și companiilor subordonate”.
Centrul va fi primul de acest tip din Oradea și Bihor, integrând atât serviciile publice, cât și pe cele de urgență. Clădirea va avea un regim de înălțime de subsol, parter și patru etaje, cu o înălțime maximă de 45 de metri, și o suprafață desfășurată de 6.429 mp.
Valoarea totală a investiției este estimată la 106 milioane lei, fără TVA.