CNAIR poate semna contractul de 6,8 miliarde lei pentru Lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania

Foto: Asociația Pro Infrastructura, captura youtube

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) poate semna contractul pentru Lotul Meseș de pe Autostrada Transilvania cu firma turcă Makyol, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins plângerile depuse de constructorul italian WeBuild și de turcii de la Mapa, potrivit Economedia.ro.

WeBuild și Mapa mai au posibilitatea de a contesta decizia la Curtea de Apel București, însă, conform legii, CNAIR trebuie să semneze contractul cu Makyol în urma hotărârii CNSC.

Licitația pentru acest tronson a fost câștigată anul trecut de asocierea Makyol-Ozaltin, însă procesul a fost blocat de trei contestații – două depuse de WeBuild și una de Mapa. Evaluarea ofertelor a durat peste un an și a suferit nu mai puțin de șapte amânări succesive.

Lotul Meseș este cel mai scump tronson de autostradă din România, cu o valoare de 6,8 miliarde de lei fără TVA. Proiectul include construirea tunelului Meseș, cel mai lung tunel de autostradă din țară, cu o lungime de 2,89 kilometri. Acesta va avea două galerii unidirecționale, totalizând 5,78 km.

Pe lângă tunel, contractul mai prevede și construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje, însumând aproximativ 13 kilometri. Valoarea totală estimată a contractului se situează între 7,4 și 8,8 miliarde de lei.

Finalizarea și semnarea acestui contract reprezintă un pas esențial pentru infrastructura rutieră din România, deblocând unul dintre cele mai importante proiecte din cadrul Autostrăzii Transilvania.

Alte știri