Contract de finanțare pentru Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii – Etapa I, semnat. Comunicat

Municipiul Oradea și Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest au semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Coridorul de mobilitate urbană Magheru – Republicii, Etapa 1 și achiziția a 10 autobuze electrice”. Proiectul a fost depus spre finanțare de Primăria Oradea prin Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională.

Bandă dedicată pentru tramvaie și autobuze prin realizarea unui pasaj subteran

Investiția vizează zona de la Pasajul Magheru până după Magazinul Crișul. Prin acest proiect, se va crea o bandă dedicată pentru tramvaie și autobuze, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecția dintre Bulevardul Magheru, strada Republicii, strada Brașovului și strada Louis Pasteur (zona Magazinului Crișul). De asemenea, suprafața carosabilă va fi reabilitată, iar spațiile pietonale și trotuarele aferente vor fi extinse.

Sursa de finanțare este Programul Regional Nord-Vest 2021–2027, apelul de proiecte 481.A – Utilizarea crescută a transportului public și a altor forme de mobilitate urbană ecologice, apel dedicat municipiilor reședință de județ din regiunea Nord-Vest.

Proiectul tehnic al coridorului de mobilitate, care include pasajul de la Magazinul Crișul, este finalizat, urmând să fie demarată procedura de licitație. Termenul de execuție este de 22 de luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, iar acestea sunt estimate să înceapă în 2025.

Valoarea totală a proiectului „Coridorul de mobilitate urbană Magheru – Republicii, Etapa 1 și achiziția a 10 autobuze electrice” este de 131.922.843,57 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 79.447.232,61 lei.

Pasajul rutier va avea o lungime totală de 340 de metri, cuprinzând rampa 1 (128 metri), pasajul subteran (102 metri) și rampa 2 (110 metri). Gabaritul pe verticală al pasajului va fi de minimum 4,50 metri. Soluția constructivă presupune realizarea unor ecrane din piloți forați secanți din beton armat, solidarizați transversal prin radier din beton armat și suprastructură cu dală monolită din beton armat. Linia dublă de tramvai va avea o lungime de 928,96 metri, iar pentru susținerea firului de contact vor fi montați 86 de stâlpi.

Reabilitarea piațetei pietonale de pe Bulevardul Magheru

În cadrul aceluiași proiect, va fi reabilitată piațeta pietonală de pe Bulevardul Magheru, vor fi modernizate stațiile de tramvai și autobuz, rețeaua de utilități va fi reabilitată, iar mobilierul urban, coșurile de gunoi și rastelele pentru biciclete vor fi amplasate. De asemenea, vor fi înlocuiți stâlpii de susținere a firului de contact al tramvaielor și cei de iluminat. Pentru a descongestiona intersecția de la Magazinul Crișul, se va realiza un pasaj rutier subteran pe strada Republicii, pe direcția Nord-Sud.

Primele autobuze electrice nepoluante vor intra în dotarea OTL

Cele 10 autobuze electrice de 12 metri lungime, care vor fi achiziționate prin acest contract de finanțare, fac parte dintr-un lot de 30 de autobuze electrice. Contractul de furnizare pentru aceste 30 de autobuze va fi semnat după asigurarea finanțării, prin semnarea altor două contracte de finanțare pentru coridoarele de mobilitate ce includ pasajele de la Gară și Decebal-Vladimirescu. Cele două proiecte sunt în etapa finală de contractare, iar semnarea contractelor este estimată pentru luna octombrie.

Aceste autobuze vor fi primele vehicule electrice nepoluante care vor intra în dotarea OTL. Ele vor fi echipate cu aer condiționat pentru sezonul cald, instalații de încălzire pentru sezonul rece și podea complet coborâtă. Autobuzele vor avea locuri rezervate pentru persoane cu nevoi speciale, iar fiecare va fi dotat cu o platformă la ușa din mijloc pentru accesul acestora. De asemenea, autobuzele vor fi echipate cu sisteme de informare pentru călători (audio-vizual), sisteme de numărare a călătorilor și supraveghere video.

Distribuie informația
Alte știri