Contractul de finanțare pentru realizarea „Coridorului de mobilitate urbană Magheru – Republicii, Etapa 2, și achiziția a 10 autobuze electrice”, semnat

A fost semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Coridorul de mobilitate urbană Magheru – Republicii, Etapa 2, și achiziția a 10 autobuze electrice” între Municipiul Oradea și Agenția de Dezvoltare Regională Nord – Vest.

Proiectul tehnic al coridorului de mobilitate, care include pasajul de la Magazinul Crișul, este finalizat, fiind demarată procedura de licitație a execuției lucrărilor. Termenul de execuție este de 22 de luni de la ordinul de începere al lucrărilor. Se estimează începerea lucrărilor în anul 2025.

Proiectul „Coridorul de mobilitate urbană Magheru – Republicii, Etapa 2, și achiziția a 10 autobuze electrice” are o valoare totală de 146.248.646,85 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 85.153.115,91 lei.

Obiectivul de investiții vizează zona cuprinsă între Magazinul Crișul (din dreptul Parcului Petőfi) și Gara Oradea. În această etapă se urmărește realizarea unei benzi dedicate pentru tramvai și autobuz prin realizarea unui pasaj subteran în zona stației de cale ferată Gara Centrală Oradea. Astfel, traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul și autobuzele vor circula la nivelul solului.

Proiectul mai prevede reamenajarea zonei din fața Gării Oradea, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier, crearea unei zone intermodale în Piața București (nod între următoarele tipuri de transport: feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi).

Tot în această etapă se va reabilita suprafața carosabilă și trotuarele aferente străzii Republicii, se vor înlocui liniile de tramvai, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact și stâlpii de iluminat, se va amplasa mobilier urban, coșuri de gunoi și rastele pentru biciclete.

Pentru pietonalizarea pieței București din Zona Gării se propune realizarea unui Pasaj rutier subteran amplasat pe Strada Republicii pe relația Nord – Sud.

Soluția constructivă de realizare a pasajului constă în realizarea unor ecrane din piloți forați secanți din beton armat solidarizați în sens transversal cu radier din beton armat, iar la partea superioară prin intermediul unei suprastructuri cu dală monolită din beton armat.

Cele 10 autobuze electrice de 12 metri lungime, care vor fi finanțate în cadrul acestui contract de finanțare, fac parte dintr-un lot de 30 de autobuze electrice. Contractul de furnizare pentru aceste 30 de autobuze electrice urmează să fie semnat în perioada următoare.

Acestea vor fi primele autobuze electrice nepoluante care vor intra în dotarea OTL. Autobuzele vor fi dotate cu aer condiționat pentru sezonul cald și instalații de încălzire pentru sezonul rece și vor avea podea complet coborâtă. Amplasamentul scaunelor va asigura locuri rezervate pentru persoane cu nevoi speciale, iar fiecare autobuz va fi prevăzut la ușa din mijloc cu platformă pentru facilitarea accesului acestor persoane. Autobuzele vor fi dotate cu echipamente pentru informare călători (audio-vizuală), numărare călători și supraveghere video.

Distribuie informația
Alte știri