Angajații din România au posibilitatea de a verifica online vechimea în muncă acumulată, precum și contribuțiile plătite de angajatori pentru pensii, potrivit ez.ro
Fiecare angajat are posibilitatea de a verifica online vechimea prin crearea unui cont pe platforma Casei Naționale de Pensii Publice.
Procesul implică completarea unui formular care poate fi descărcat de pe site, ulterior tipărit și prezentat, împreună cu un act de identitate, la o casă de pensii. Persoanele care au semnătură electronică pot trimite documentele prin email. Odată ce cererea este aprobată, utilizatorii pot să se autentifice pe site pentru a accesa secțiunea: „Datele mele din sistemul public de pensii”.
În această secțiune, utilizatorii pot consulta documentele referitoare la stagiile de cotizare, fie lunare, fie anuale, începând cu luna aprilie 2001.
Este important să se facă diferența între vechimea în muncă și stagiul de cotizare.
Stagiul de cotizare reprezintă intervalul în care au fost efectuate plăți pentru contribuțiile sociale, incluzând și perioadele lucrate legal în alte state europene, unde au fost achitate contribuții.