Cum se lucrează la calea ferată dintre Oradea și Cluj Napoca / Filmare Pro Infrastructura

Avem prima filmare integrală de pe Magistrala M300 între Cluj-Napoca și Aghireșu (gara Aghireș), adică lotul 1 din 4 al proiectului de electrificare și modernizare dintre Cluj-Napoca și Oradea (Episcopia Bihor), a anunțat Asociația Pro Infrastructura .

Pe aici trenurile ardelenești „high speed” vor circula cu maxim 100 km/h față de 80 km/h înainte, pe același traseu sinuos austro-ungar, fiindcă doar două curbe au fost reproiectate, la nord-vest de Gârbău. Îmbunătățirile notabile sunt electrificarea liniei și introducerea semnalizării moderne ETCS. Într-un viitor incert va exista și un serviciu de tren metropolitan.

În plin sezon de construcții și într-o zi de lucru, joi, am sperat să vedem o mobilizare mai bună a Asocierii RailWorks formată din Arcada și Alstom. Progresul fizic este aproximativ 5% cu avans financiar 11%. Lucrările de până acum constau în demontarea firului 1, execuția organizării de șantier și amenajarea albiei râului Nadăș. Încă se circulă pe firul vechi până la Aghireș.

Ținta ambițioasă este încadrarea în termenele PNRR, adică finalizarea până în 2026. Contractul de 1,6 miliarde lei fără TVA a fost semnat în 30.12.2022 și prevede 6 luni de proiectare și alte 36 de execuție. Spuneți voi ce șanse sunt să se respecte aceste jaloane.

Mâine dimineață urmează filmarea cu lotul 2, Aghireșu-Poieni, disponibilă deja în avanpremieră pentru susținătorii de pe Patreon. Iar dacă vremea capricioasă din Apuseni ne cruță drona, vom ajunge și pe lotul 3 în defileul Crișului.

Aceste vizite se fac foarte greu și implică mereu costuri, așa că avem nevoie de ajutorul vostru. Puteți să ne susțineți pe Patreon ca să monitorizăm independent marile șantiere de infrastructură de transport. Mulțumim!

Distribuie informația
Alte știri