O serie de apeluri telefonice frauduloase care pretind că sunt reprezentanţi CEC Bank vizează, în aceste zile, diverse persoane, avertizează Directoratul Naţional pentru Securitate Cibernetică (DNSC), potrivit agerpres.ro.
În acest context, recomandările DNSC pentru a evita capcanele de acest tip sunt: nu furnizaţi niciodată informaţii personale prin telefon, mai ales dacă nu aţi iniţiat apelul; verificaţi autenticitatea apelurilor doar prin canale oficiale (site, call-center, reţele sociale verificate); dacă simţiţi presiune sau aveţi suspiciuni, scuzaţi-vă politicos şi spuneţi că reveniţi telefonic; închideţi apelul şi apelaţi înapoi numărul, iar dacă apelul a fost efectuat prin spoofing, veţi fi redirecţionat către adevăratul titular al acelui număr; nu accesaţi linkuri primite prin SMS sau e-mailuri suspecte, înainte de a le testa cu o soluţie de securitate; activaţi alertele de tranzacţii şi autentificarea în doi paşi pentru conturile bancare.
Reprezentanţii Directoratului menţionează că, în cazul în care aţi fost victima unei fraude, puteţi obţine informaţii utile despre paşii de urmat şi autorităţile pe care le puteţi contacta pe platforma sigurantaonline.ro/ce-fac-in-caz-de-frauda .