Doi studenți ai Universității din Oradea, în echipa câștigătoare a concursului de idei al taberei de antreprenoriat organizată la Cluj

Studenți și cadre didactice, membri ai Societății Antreprenoriale Studențești – Universitatea din Oradea (SAS-UO) au luat parte la „International Enterp-Botcamp” Cluj-Napoca 2025, „o experiență incredibilă, alături de oameni pasionați și idei inovatoare”, după cum o descriu cei ce-au fost acolo.

La evenimentul care s-a desfășurat între 14 și 18 iulie 2025, dedicat sustenabilității și antreprenoriatului, au luat parte 35 de studenți din 8 țări.

Printre provocările puse înaintea studenților, organizați în echipe mixte, reprezentând universități din România și din străinătate, s-a numărat și tema competiției acestei tabere, soluții inovatoare pentru reducerea timpului de așteptare în timpul încărcării unei mașini electrice. Doi membrii ai echipei câștigătoare sunt studenți ai Universității din Oradea, studenți de la Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației (FIETI). Este vorba de Paul Bondici, anul III – Calculatoare, și Iana Sorohova anul II – Calculatoare.

În afara competiției, studenții au mai luat parte la diferite ateliere, precum cel în care au învățat cum să identifice publicul țintă al unui produs, tehnici eficiente de vânzare ori despre importanța alinierii soluțiilor la nevoile reale ale clientului.

În cadrul sesiunii de tip „Entrepreneurs Talk”, studenții au ascultat poveștile inspiraționale și sfaturile unor antreprenori de succes precum: Cristin Iosif, Claudiu Abrudan, Alexandru Luchiian și Vadim Fintanari. Printre trainerii evenimentului s-a numărat și conf. univ. dr. Ovidiu Constantin Novac, cadru didactic al FIETI și coordonatorul activităților SAS-UO, care le-a vorbit tinerilor despre modul în care pot fi transformate idei sustenabile în povești antreprenoriale de succes.

Alte două workshop-uri aplicate le-au prilejuit participanților discuții centrate pe personal branding și video marketing și o întâlnire, online, cu David Mammano, de la Rochester University (SUA), în care s-a discutat despre storytelling în contextul antreprenorial.

Pe lângă orele de muncă, găzduite de spații ale UTCN, participanții au vizitat și o centrală hidroelectrică de pe râul Someșul Cald. Cazați într-o cabană, pe malul lacului Tarnița, viitorii antreprenori au avut posibilitatea de a supune unui test drive, două autoturisme Tesla, de a participa la activități acvatice recreative: plimbări cu hidrobicicleta sau caiacul, precum și drumeții în natură. Într-una din serile de tabără, pe un ponton plutitor, s-a desfășurat și petrecerea „all white”.

Toți participanții, studenți și cadre didactice, au primit diplome, căni și șepci personalizate. „Întregul eveniment s-a desfășurat într-o atmosferă prietenoasă, cu zâmbete, legând noi prietenii și cu lecții valoroase pentru viitoare inițiative antreprenoriale. Această experiență i-a ajutat pe studenți să înțeleagă mai bine etapele necesare pentru dezvoltarea și rafinarea unor idei de afaceri, oferindu-le, totodată, contextul potrivit pentru a-și exersa capacitatea de adaptare în echipă și pentru a contribui eficient la atingerea obiectivelor comune ale proiectului. Mulțumim tuturor organizatorilor, mentorilor și colegilor pentru această experiență memorabilă!”, spune conf. univ. dr. Ovidiu Constantin Novac.

Participarea orădenilor la „International Enterp-Botcamp” Cluj-Napoca 2025 s-a derulat în cadrul proiectului FDI-D4: CNFIS-FDI-2025-F-0376, „Antreprenoriatul Studențesc în Era Digitală. Dezvoltarea Durabilă și Continuă a Societății Antreprenoriale Studențești în Universitatea din Oradea”.

Echipa de Comunicare – Universitatea din Oradea

Alte știri