Oradea se apropie de o nouă etapă importantă în modernizarea infrastructurii rutiere. Mircea Mălan, președintele Consiliului Județean Bihor, a semnat contractele de execuție pentru două pasaje supraterane menite să fluidizeze traficul la ieșirile din municipiu spre Cluj și Satu Mare, două dintre cele mai aglomerate direcții de circulație din județ.

Primul contract a fost parafat cu reprezentanții companiei PORR Construct – Florin Talabă și Marius Faur – și vizează construirea unui pasaj suprateran pe Centura Oradea, la intersecția cu Centura Oșorhei, pe DN 1. Noua construcție va avea o lungime totală de 560 de metri, iar valoarea contractului este de aproape 22 de milioane de lei, fără TVA.
Cel de-al doilea proiect, pentru pasajul de la ieșirea din Oradea spre Satu Mare, pe DN 19, la intersecția cu Calea Bihorului, a fost atribuit firmei Asfamixt, condusă de Roman Tiberiu Costa. Aici, pasajul va avea 640 de metri, iar investiția se ridică la peste 28,5 milioane de lei, fără TVA.
Ambele proiecte sunt finanțate prin fonduri europene, ceea ce a permis semnarea rapidă a contractelor și demararea lucrărilor. Cele două pasaje fac parte dintr-o licitație mai amplă, ce include în total patru obiective de infrastructură strategică, menite să decongestioneze traficul rutier la principalele ieșiri din oraș – spre Arad (DN 79), Cluj (DN 1) și Satu Mare (DN 19).
Pentru celelalte două pasaje – ambele prevăzute pe Calea Aradului, la ieșirea spre DN 79 – urmează aprobarea finanțării europene. Odată cu avizul final, vor fi semnate și contractele de execuție, adjudecate de asocierea Selina – Drum Asfalt. Proiectele includ și pasaje subterane pentru pietoni, care vor crește siguranța în zonele intens circulate.
Termenul de execuție pentru fiecare dintre pasaje este de 12 luni. Aceste investiții sunt rezultatul unei colaborări între Consiliul Județean Bihor, Primăria Oradea și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), fiind finanțate prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Pe lângă aceste proiecte, alte două pasaje sunt deja în pregătire: unul suprateran, la ieșirea din Oșorhei spre Aleșd, și un altul subteran, în Oradea, la intersecția străzilor Oneștilor și Tudor Vladimirescu. În ambele cazuri, lucrările vor începe în perioada imediat următoare, completând astfel harta infrastructurii moderne pe care autoritățile locale o construiesc pas cu pas.