Electrificarea căii ferate Cluj-Oradea va închide complet unele porțiuni, odată cu începerea lucrărilor

Foto: Facebook/ CFR Infrastructură

Proiectul de electrificare a căii ferate Cluj-Oradea se numără printre puținele contracte finanțate din PNRR care sunt atribuite deja și se află în faza de proiectare. În total 280 de kilometri de cale ferată din PNRR sunt în proiectare: Arad-Timișoara, Lugoj-Caransebeș, Cluj-Napoca-Episcopia Bihor. 

Lucrările de electrificare vor fi realizate cu circulația închisă complet pe anumite porțiuni, arată Asociația Pro Infrastructura, întrucât linia are parțial un singur fir. Acest lucru ar putea ajuta ca loturile respective să progreseze mai rapid, mai arată ONG-ul.

„280 kilometri din PNRR sunt atribuiți și deocamdată sunt în faza de proiectare: Arad-Timișoara, Lugoj-Caransebeș, Cluj-Napoca-Episcopia Bihor. Poate jaloanele din PNRR și faptul că au parțial un singur fir, deci circulația va fi închisă complet, vor ajuta loturile să progreseze mai rapid. Dar slabe speranțe…”, au transmis cei de la Asociația Pro Infrastructura. 

Traseul de cale feratǎ proiectat Cluj-Napoca-Episcopia Bihor se va desfǎşura, în general, pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepția tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigurǎ retrasarea liniei cu parametrii ce permit circulația trenurilor de cǎlǎtori cu viteza de 160 km/h.

Magistrala feroviară are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice.

Distribuie informația
Alte știri