Circulația pe o porțiune din DN1, la intrarea în Oșorhei dinspre Cluj-Napoca, va fi închisă începând de luni, 24 februarie 2025, ora 14:00, și deviată temporar pe Centura Oșorhei. Această măsură este necesară pentru începerea lucrărilor la pasajul suprateran de la ieșirea din Oșorhei, la intersecția dintre Centura Oșorhei, drumul spre Fughiu și DN1.

Traficul va fi deviat până pe 12 octombrie 2025, pe rute ocolitoare stabilite în funcție de direcția de deplasare și categoria autovehiculelor. Pentru fluidizarea traficului, a fost creată o bretea cu sens dublu, între Centura Oșorhei și DN1, evitându-se astfel intrarea în sensul giratoriu. Cei care vin din direcția Cluj-Napoca – Oradea vor urma traseul DN1 – bretea nou construită – Centura Oșorhei – Centura Oradea.

Deoarece pe durata lucrărilor intrarea și ieșirea în/din sensul giratoriu existent din Oșorhei vor fi închise, accesul locatarilor va fi posibil prin străzile adiacente. Riveranii din Fughiu și cartierul Podgoria din Oradea vor avea acces prin Strada 440, care intersectează DN1.
Reamintim că miercuri, 8 ianuarie, a fost dat ordinul de începere a lucrărilor pentru pasajul suprateran de la ieșirea din Oșorhei. De atunci, a fost amenajată noua bretea de deviere a traficului. Lucrările sunt executate de asocierea de firme Freyrom (Lider), Integrated Road Solutions S.R.L., Inginerie Drumuri și Poduri S.R.L. și Procons Group.
Noul pasaj va avea o lungime totală de 402 metri (inclusiv rampele) și o lățime de 10 metri, cu două benzi de circulație. Conform contractului, asocierea de firme are la dispoziție 10 luni pentru execuție. Valoarea proiectului este de 28.236.923,35 lei, fără TVA, fiind finanțat prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027 cu fonduri europene.