La sfârșitul lunii mai, după un an și jumătate de la lansarea licitației, CNAIR a reușit să desemneze șase constructori care au rămas în cursa pentru contractul de 4,4 miliarde lei, dar Astaldi a contestat la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) candidatura Strabag, constructor unde oligarhul rus Oleg Deripaska a avut acțiuni, la care a renunțat în primăvară. CNSC a admis parțial contestația italienilor de la Astaldi.
Cei șase constructori care au rămas în cursa pentru lotul de Autostradă Poarta Sălajului – Nușfalău, secțiune a Autostrăzii Transilvania care include și Tunelul din Pasul Meseș sunt Mapa-Cengiz, Strabag-Acciona, Pizzarotti, Astaldi, Tefken (Turcia) și REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ (Turcia).
Câștigătorul acestui contract va avea la dispoziție maxim 12 luni pentru proiectare și de 36 luni pentru execuția lucrărilor.
Curtea de Apel București a respins vineri, apelul Strabag (Austria) la decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor din iulie prin care a fost admisă o plângere a italienilor de la Astaldi privind candidatura Strabag la licitația pentru lotul Nușfalău – Poarta Sălajului, un lot de 41 kilometri care include tunelul Meseș (3 kilometri), scrie Economedia. Prin decizia instanței, Strabag ar putea rămâne în afara licitației de 4,4 miliarde lei pe care CNAIR a început-o încă din 2020.