„Matematica de 10” – marcă înregistrată!”, la Universitatea din Oradea, grație Roxanei Caciora

Roxana Caciora e freelancer. A fost profesor de matematică. Titular! Și, așa cum zice, a decis să iasă dintr-un „sistem care se schimbă prea încet” pentru ea. Această decizie neobișnuită a făcut-o celebră. Însă nu asta căuta Roxana Caciora. Ea spune că nu face decât să-și urmeze visul din copilărie, acela de a fi, cu adevărat, profesoară de matematică. Acum are firmă prin care face meditații la matematică, cu acte în regulă. Orădeanca poate fi oricând un model în ceea ce privește competența profesională, spiritul de inițiativă, perseverența. Începând din această vară, grație unui parteneriat reciproc avantajos, „Matematica de 10” – marcă înregistrată! – se predă la Universitatea din Oradea.

Cei mai mici studenți ai Universității din Oradea au ocupat, în aceste zile, unul din amfiteatrele corpului C. Peste 150 de elevi urmează să treacă pe la universitate, pentru o săptămână de recapitulare cu Roxana Caciora. „Pare greu de crezut, dar acum patru ani am început acest curs cu doar doi copii”, spune profesoara, cea care, pe parcursul lunii august, va recapitula cu elevii materia din clasele a IV-a, a V-a, a VI-a și a VII-a.

Alături de ea, în clasă, se află și trei studenți de la Departamentul de Matematică și Informatică al Facultății de Științe a Universității din Oradea. Astfel, viitorii profesori de matematică au posibilitatea ca, fiind „asistenți” ai Roxanei Caciora, să participe la nu mai puțin de 60 de ore curs, însemnând tot atâtea ore de practică pedagogică. Oana Tanchiș, Alexandra Maghear și Horia Sebeșan sunt convinși că orele petrecute cu cei mici se vor dovedi o experiență de de neprețuit, atunci când ei înșiși vor ajunge la catedră. „E o oportunitate foarte însemnată pentru noi, deoarece, până acum, din cauza pandemiei, am participat doar la ore de practică online. Aici învățăm cum putem să gestionăm unele situații apărute la clasă. Uneori e greu să-i înțelegi pe toți și totuși să îți faci treaba”, spune Oana Tanchiș. La rândul ei, Alexandra Maghear s-a declarat încântată că are ocazia să lucreze direct cu elevii: „Mie îmi plac foarte mult acești copii. Sunt foarte inteligenți. Trebuie să mă gândesc foarte bine, înainte să răspund la întrebările lor”.

Roxana Caciora subliniază că, fiind alături de ea, viitorii profesori de matematică au misiunea de a-i ajuta pe copiii care nu înțeleg anumite lucruri sau rămân în urmă. Pentru a răspunde și mai bine nevoilor celor mici, începând de anul viitor, „Matematica de 10” își propune să angreneze în acest program și studenți la Psihologie.

Florin Budea

Alte știri